مردی که محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نشان داد

CC BY-SA 3.0 / Aeroprints.com / EP-ATS ATR.72 Iran Aseman Airlines مردی که محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نشان داد
مردی که محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قنبر بدری، مرد ۵۷ ساله دنگزلویی هواپیمای ۳۷۰۴ تهران به مقصد یاسوج را در آسمان بالای سرش دید و حدس زد که این هواپیما امکان دارد با کوه برخورد کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اتاق خبر 24، قنبر بدری، مرد ۵۷ ساله دنگزلویی هواپیمای ۳۷۰۴ تهران به مقصد یاسوج را در آسمان بالای سرش دید و حدس زد که این هواپیما امکان دارد با کوه برخورد کند.

او در ادامه افزود: هنوز ساعت 9 صبح نشده بود که به سمت آغول آمدم تا آب و غذای گوسفندان را بدهم و دوباره به اتاقم برگردم. سوز و سرمای زمستان، راه لوله‌های آب داخل حیاط را بسته بود و مشغول باز کردن یخ لوله‌ها شدم تا راه آب را باز شود. هواپیماهای تهران — یاسوج هر روز در آسمان ما پرواز می کنند و پروازشان بلند است اما این هواپیما کوتاه پرواز می کرد و صدایش هم کم بود. ۲۰ یا ۳۰ متر از سر قله دنا فاصله نداشت. با خودم گفتم این هواپیما چطور می خواهد دور بزند و قله را رد کند؟ گفتم اگر همان‌ طور به راهش ادامه بدهد به کوه های دنگزلو و تنگه نول می‌خورد.

هواپیما آن قدر پایین می پرید که برق آفتاب بر دیواره‌های سفید هواپیما افتاده بود. دو ساعت بعد داماد او از داخل گوشی موبایلش خبر داد که هواپیمای تهران — یاسوج به کوه خورده و خبری از مسافرهایش نیست. آقاقنبر همانجا به دامادش گفت این هواپیما را دیده که پایین می پریده، گفت با چشم هایش رد هواپیما را تا جایی که ابرهای سیاه جلوی چشم‌هایش را نگرفته، دنبال کرده و حالا می‌تواند آدرس دقیق بدهد که هواپیما را کجا می توانند پیدا کنند.

بعد از آن آقا قنبر دقیق و درست آدرس هواپیما را به مسئولانی که آنجا بودند، داد. گفته بود تا می‌توانید گردنه سی‌سخت را بگیرید و بروید خیلی زود هواپیما و مسافرها را پیدا می‌کنید.

فردای آن روز ساعت ۱۰ صبح نیروهای امدادی از همان آدرسی که آقاقنبر به آن‌ها داده بود، رفتند و در کمتر از چند ساعت هواپیما را پیدا کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала