نقش پوتین در توسعه سلاح های موشکی جدید روسیه

© Sputnik / Evgeni Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر نقش پوتین در توسعه سلاح های موشکی جدید روسیه
نقش پوتین در توسعه سلاح های موشکی جدید روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین در جریان روند تولید تکنولوژی جدید موشکی روسیه "آوانگارد" و "سرمت" بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در مجلس فدرال اعلام نمود که روسیه موشک‌های بالستیک جدید و نیرومندی را ساخته که سیستم‌های دفاعی قادر به مقابله با آنها نیستند و استفاده از شبکه‌های دفاع ضدموشکی آمریکا در مقابل با آنها بدون فایده است.  

دیمیتری پسکوف، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن تایید این مطلب اعلام نمود که ولادیمیر پوتین در جریان روند تولید تکنولوژی جدید موشکی روسیه "آوانگارد" و "سرمت" بوده است.

پوتین در خصوص این فن آوری جدید روسیه گفت: "با وجود تمام چالش هایی که ما در اقتصاد ، در امور مالی کشور با آن رو به رو هستیم. اما در صنایع دفاعی و در ارتش — هنوز بزرگترین قدرت های هسته ای جهان بوده و هستیم. فراموش نکنید، هیچ کس به حرف های ما گوش نمی داد، اکنون وقت آن رسیده است که گوش بدهند".

جدیدترین موشک مافوق صوت روسی "آوانگارد"، که سرعت آن بیش از عدد ماخ (سبت سرعت شی در یک سیال به سرعت صوت  در همان سیال است) تقریبا" 20 برابر است. این سیستم موشکی جدید روسیه، معادلات سیستم دفاع آمریکا را بر هم می زند. الکسی لئونکوف کارمند پر سابقه موسسه تحقیقاتی مرکزی نیروی هوایی فدراسیون روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک این اظهارات را بیان نمود. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала