موج اخبار دروغ در رابطه با کشف کوکائین در سفارت روسیه درآرژانتین

© AP Photo / Axel Heimken/dpaکشف کوکائین در سفارت روسیه درآرژانتین موج اخبار دروغ را بر انگیخته است
کشف کوکائین در سفارت روسیه درآرژانتین موج اخبار دروغ را بر انگیخته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اواسط فوریه اطلاع حاصل شد که در دسامبر 2016 میلادی 12 چمدان حاوی کوکائین در داخل ساختمان مدرسه واقع در داخل سفارت روسیه درآرژانتین کشف شده است.

به گزارش اسپوتنیک، قرار بود این چمدان های حاوی 400 کیلوگرم کوکائین به ارزش حدود 50 میلیون یورو به روسیه ارسال شوند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد بخش اعظم مطالب منتشره درباره این قضیه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره این قضیه بطور آشکار دروغ هستند. در صفحه وزارت خارجه روسیه در فیسبوک هشت مورد از نکات دروغ در رابطه با این قضیه جنجالی نقل شده است. اسپوتنیک، جالب ترین نمونه های دروغگویی رسانه ها را منتشر می کند.
1. روزنامه"روسیسکایا گازتا" نوشته بود:" طبق اطلاعات سازمان امنیت فدرال روسیه بیش از 362 کیلوگرم کوکائین ضبط شده است اما وزارت خارجه روسیه این رقم را 389 کیلوگرم ذکر می کند". این درحالی است که وزارت خارجه روسیه رقم دقیق کوکائین ضبط شده را ذکر نکرده بود.
2. یکی از رسانه ها نوشته بود که در نظر بود از پست دیپلماتیک برای رساندن مواد مخدر به مسکو استفاده شود اما وزارت خارجه روسیه ضمن رد این ادعا می گوید چنین طرح مساله از ناآگاهی این رسانه از مکانیزم و قاعده ارسال محمولات پستی دیپلماتیک حکایت می کند که محتوای آنها توسط پرسنل فنی سفارت خانه تعیین نمی شود.
3. یک رسانه دیگر نوشته بود: "نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسی برای حل و فصل اوضاع فورا به آرژانتین پرواز کرد". این در حالی است که طبق تشریفات بین المللی بازدید ها در چنین سطح بالایی با دقت تدارک دیده شده و هماهنگ می شوند و در صورت برنامه ریزی دیدار با رهبران کشور مدت تدارکات بطور محسوس افزایش پیدا می کند.
4. به نوشته برخی از رسانه ها "آندره کوالچوک، کارمند فنی سابق نمایندگی های دیپلماتیک در آلمان" را متهم اصلی این قضیه می دانند. وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان می سازد آندره کوالچوک هیچگاه کارمند فنی نمایندگی های دیپلماتیک روسیه در آلمان نبوده و هیچگاه در سیستم وزارت خارجه روسیه کار نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала