بین المللی شدن مدیریت حرمین شریفین یعنی اعلام جنگ برای عربستان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyبین المللی شدن مدیریت حرمین شریفین یعنی اعلام جنگ برای عربستان
بین المللی شدن مدیریت حرمین شریفین یعنی اعلام جنگ برای عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر عربستان در اندونزی طرح بین المللی کردن مدیریت حرمین شریفین به خاطر سوء مدیریت مناسک حج را اعلام جنگ علیه عربستان سعودی خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم ،پایگاه خبری النشره اطلاع داد: اسامه بن محمد عبدالله الشعیبی سفیر عربستان در اندونزی در خصوص درخواست های بین المللی برای مدیریت بین المللی حرمین شریفین به خاطر تعلق آنها به همه مسلمانان جهان و سوء مدیریت مقامات سعودی بیان داشت: "عربستان صرف بحث درباره بین المللی کردن حرمین شریفین را نمی پذیرد".
وی ادامه داد: "این امر به منزله اعلام جنگ علیه عربستان و حاکمیت آن است".
عبدالله الترکی مشاور دفتر پادشاهی و عضو هیئت علمای کبار سعودی نیز پیشتر مسئله بین المللی کردن حرمین شریفین را از جانب خود"صرفا تشویش افکار، خصومت و رفتار شیطنت آمیز" خواند.
این مقام بدون در نظر گرفتن به سوء مدیریت خاندان سعودی در مناسک حج که باعث جان باختن شمار زیادی از حجاج در طول سالیان گذشته شده است، گفت: این ایده ها "چیز جدیدی نیست" و هدف از آن "اختلاف افکنی و ایجاد کشمکش در درون امت اسلامی است".
در ماههای اخیر تعدادی از کشورها، فعالان و نهادهای مدنی در کشورهای مختلف از جمله در مالزی خواهان مدیریت بین المللی بر مناسک حج شده اند.
"هیئت بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان بر حرمین شریفین" که مقر آن در مالزی است، اخیرا در طوماری خطاب به دولتها و موسسات اسلامی در سراسر جهان از آنها خواست تا با توجه به "اثبات کوتاهی و شکست عربستان در مدیریت حرمین شریفین"، در مدیریت این اماکن مقدس در عربستان مشارکت کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала