اعلام تاریخ قطعی انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم

© AFP 2023 / Thomas Coexاعلام تاریخ انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم
اعلام تاریخ انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی اسرائیل اعلام کرد؛ آمریکا در اوایل ماه مه سال جاری همزمان با هفتادمین سالگرد تشکیل دولت یهودی سفارت خود از تل آویو را رسما به اورشلیم انتقال می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه 10 تلویزیون اسرائیل به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد که آمریکا سفارت خود را در تاریخ 14 می به اورشلیم انتقال خواهد داد.
بنابر گفته منبع این خبر، انتقال سفارت آمریکا زودتر از تاریخی که پیش از این اعلام شده بود صورت می گیرد.
این خبر در حالی منتشر شده که هنوز مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی به صورت رسمی درباره تاریخ انتقال سفارت واشنگتن به اورشلیم اظهارنظری نکرده‌اند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به ارشلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала