واکنش علی مطهری به بی احترامی عربستانی ها به سقوط هواپیمای ایرانی + عکس

CC BY-SA 3.0 / Aeroprints.com / EP-ATS ATR.72 Iran Aseman Airlines واکنش علی مطهری به بی احترامی بازیکنان عربستان به سقوط هواپیمای ایرانی + عکس
واکنش علی مطهری به بی احترامی بازیکنان عربستان به سقوط هواپیمای ایرانی + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به جای یک دقیقه سکوت، باید حمد و سوره خواند.

به گزارش اسپوتنیک، آقای علی مطهری در پیام اینستاگرام خود خطاب به وزیر ورزش و جوانان ایران آقای سلطانی فر، از اقدام بازیکنان عربستانی در عدم رعایت یک دقیقه سکوت به مناسبت سقوط هواپیمای ایرانی انتقاد نمود و از سوی دیگر خواندن حمد و سوره را به جای سکوت را مطرح نمود.
علی مطهری خطاب به وزیر ورزش ایران گفت: "با اهداء سلام،در خبرها آمده بود که می بایست در ابتدای بازی تیم های استقلال ایران و الهلال عربستان در روز سه‌شنبه اول اسفند، به مناسبت جان باختن مسافران هواپیمای تهران-یاسوج یک دقیقه سکوت برگزار شود و البته تیم الهلال به این قرار پایبند نبود و نوعی بی احترامی از خود نشان داد.

نکته اینجاست که"یک دقیقه سکوت"از آداب کشور های غربی و غیرمسلمان است و مسلمانان برای اموات خود حمد و سوره می خوانند. در اگر یک طرف غیرمسلمان باشد می توان پذیرفت ولی برای دو طرف مسلمان قابل پذیرش نیست. لطفا" اقدام مقتضی برای آینده معمول گردد."
شایان ذکر است، هواپیمای مسافربری ATR-72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از تهران به سمت یاسوج در پرواز بود، روز یکشنبه حدود 50 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد تهران از رادار مرکز کنترل هوایی ناپدید شد و 66 نفر در این حادثه جان باختند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала