عربستان از جام جهانی 2018 روسیه کنار گذاشته می شود؟

© AFP 2023 / MICHAEL BUHOLZER تهدید عربستان به کنار گداشتن از جام جهانی 2018 روسیه
تهدید عربستان به کنار گداشتن از جام جهانی 2018 روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدراسیون جهانی فوتبال عربستان را به خاطر سیاسی کاری نسبت به قطر، تهدید به کنار گذاشتن از جام جهانی 2018 روسیه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آس اسپانیا گزارشی را درباره اقدامات غیرورزشی امارات و عربستان نسبت به باشگاه های قطر و تیم ملی قطر نوشت. در این گزارش به تخلف و قانون شکنی صریح اماراتی ها نسبت به کاروان الغرافه قطر درلیگ قهرمانان آسیا اشاره شده بود

در این گزارش روزنامه مشهور اسپانیایی مدعی شد که با تخلفاتی که عربستان و امارات نسبت به قطر در زمینه ورزش انجام دادند فدراسیون جهانی فوتبال تیم ملی عربستان را تهدید به کنار گذاشتن از جام جهانی روسیه کرده است.

فیفا به زودی با این کشور جلسه خواهد گذاشت. این اتفاق پیش از این برای پرو و اسپانیا رخ داده بود. با این حال ممکن است عربستان از این قضیه ضربه سختی ببیند و در صورت اصلاح نکردن قوانین خود، ممکن است از حضور جام جهانی محروم شود.

فیفا نگران پررنگ شدن سیاست در فوتبال عربستان و امارات است. این اتفاق در رابطه با قطع رابطه با میزبان جام جهانی 2002 است و به همین خاطر برای این سازمان این قضیه اهمیت زیادی دارد.

عربستان و امارات پیش از این اعلام کرده بودند حاضر به میزبانی از تیم‌های قطری در لیگ قهرمانان آسیا نیستند اما AFC در این موضوع دخالت کرد و دو کشور را تهدید کرد در صورت احترام نگذاشتن به قوانین نمایندگان‌شان با جریمه‌های سنگینی روبه‌رو خواهند شد.

در نهایت کشورهای عربستان و امارات قبول کردند که از تیم‌های باشگاهی قطری میزبانی کنند. هفته گذشته الغرافه قطر قرار بود برای دیدار با الجزیره امارات به این کشور سفر کند ولی به دلیل اینکه مدتی است پرواز مستقیم بین این دو کشور برقرار نیست از طریق کشور عمان به امارات و همین مساله باعث شد که تیم قطری با تاخیر 8 ساعته به کشور میزبان برسد.

باشگاه الغرافه در این رابطه به AFC گزارش داد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست قطری‌ها را رد کرد چون پروازهای دیگر تیم‌ها در این زمان بدون هیچ مشکلی انجام شده بود.

فیفا نمی‌خواهد فعالیت‌های سیاسی در فوتبال دیده شود و AFC باید به زودی در این باره تصمیم‌گیری کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала