سه راهکار در برابر افزایش قیمت دلار در ایران

© Fotolia / Comugnero Silvanaسه راهکار در برابر افزایش قیمت دلار در ایران
سه راهکار در برابر افزایش قیمت دلار در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با توجه به افزايش قیمت دلار، بانک مرکزی ایران، سه گزینه برای افزایش دلار در ایران را ارائه داد.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از اطلاعيه بانک مرکزي ايران، با توجه به افزايش قیمت دلار، بانک مرکزی ایران، سه گزینه برای افزایش دلار در ایران را ارائه داد.  

۱- اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۰ درصد: بانک‌ها از شنبه، خرید اوراق بهادار با ۲۰ درصد سود را ارائه می دهند. جذابیت این ابزار بالاتر بودن سودش از سود سپرده‌های کوتاه مدت (۱۰ درصد) و بلند مدت (۱۵ درصد) در حال حاضر است.

۲- اوراق گواهی مبتنی بر ارزاین ابزار، برای کسانی که نگران ادامه بالا رفتن قیمت دلار هستند مناسب است. به این صورت که خریدار می تواند مطمئن باشد که با پولی که به تومان برای خرید اوراق می پردازد، بعد از یک یا دو سال (بسته به زمان سر رسید) همان مقدار دلار را می‌تواند از بازار بخرد. یعنی ارزش دلاری پولش حفظ خواهد شد، این وسط ۴ تا ۴.۵ درصد هم سود پولش را می‌گیرد.

۳- پیش فروش سکه طلاابزار دیگر بانک مرکزی، پیش‌فروش سکه طلا است که البته جدید نیست و قبلا هم عرضه شده بود. پیش فروش شش ماهه به قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و یک ساله یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود. قیمت سکه، ارزش دلار را هم در خود دارد، اما خریدار باید خطر نوسان قیمت طلا را هم در نظر بگیرد.

گفتني است، در هفته جاري قيمت دلار در ايران به 5 هزار تومان رسيد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала