تیلرسون، حزب الله را بخشی از روند سیاسی لبنان خواند

© AFP 2023 / Thierry Charlierتیلرسون: حزب الله بخش از روند سیاسی لبنان است
تیلرسون: حزب الله بخش از روند سیاسی لبنان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد؛ حزب‌الله بخشی از روند سیاسی در لبنان است..

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به امان، پایتخت اردن گفت: ما از لبنانی آزاد، دموکراتیک و فارغ از نفوذ خارجی حمایت می‌کنیم، ما می‌دانیم که حزب‌الله تحت نفوذ ایران است. این نفوذی است که از نظر ما برای آینده لبنان بیفایده است.

وی افزود: ما همچنین بر این واقعیت معترفیم که حزب‌الله بخشی از روند سیاسی لبنان است. لبنان باید گام‌های مثبتی بردارد از جمله سیاست جداسازی را بپذیرد به این ترتیب آنها نشان می‌دهند که نمی‌خواهند شاهد مداخله حزب‌الله در درگیری‌های خارجی باشند و خواهان بازگرداندن نیروهای این گروه از جنگ یمن هستند!

وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش حامی روند دموکراتیک در لبنان است. تیلرسون تاکید کرد: ما از تقویت ارتش لبنان حمایت می‌کنیم تا یک نیروی امنیتی مشروع تحت کنترل کامل دولت لبنان بتواند امنیت مردم لبنان را تامین کند.

اظهارات تیلرسون از آن جهت جالب توجه بوده که آمریکا حزب‌الله را گروه تروریستی خوانده و گفته است میان شاخه سیاسی و نظامی این گروه تفاوتی قائل نیست.

تیلرسون در مصاحبه خود با شبکه الحره نیز حزب الله را "یک سازمان تروریستی" دانسته و بر لزوم حمایت لبنان برای مقابله صریح و قاطعانه با فعالیت‌های حزب الله تاکید کرده بود.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که مساله حزب الله موضوع اصلی مذاکرات تیلرسون با رهبران لبنان در سفر آتی‌اش (امروز پنج‌شنبه) به لبنان خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا امروز در لبنان با میشل عون، رئیس جمهور، سعد حریری، نخست وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، تیلرسون در دیدارهای امروز به مساله حزب الله به عنوان "گروهی که نقشی خرابکارانه در لبنان و منطقه دارد"، خواهد پرداخت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала