برگ هایی که راه میروند +ویدئو،عکس

© Sputnik / Sergey Malgavko برگ هایی که راه میروند +ویدئو،عکس
برگ هایی که راه میروند +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حشرات شگفت انگیزی در مناطق گرمسیری وجود دارند که شکل برگ و گل هستند و حتی حشره شناسان به سختی میتوانند آنها را بیابند وقتی که روی یک گیاه نشسته اند، چرا که آنها قابلیت استتار نیز دارند.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا تصاویری از این قبیل حشرات در فضای مجازی انتشار یافته که گویای محبوبیت بالای این موجودات شگفت انگیز میان کاربران است. شکل ظاهری این حشرات بنا به زیست بومی که در آن زندگی میکنند، متفاوت است. آنها اغلب روی درختان زندگی میکنند و برای حفظ جان خود در برابر شکارچیان به این شکل میباشند.
یکی از انواع معروف این حشرات گونه ای بنام حشره برگی یا phyllium است که در جنوب و جنوب شرقی آسیا به سمت استرالیا یافت میشود. دارای بدنی پهن و طول تقریبی 8 سانتی متر است.

یکی دیگر از این حشرات که شبیه برگ خشک شده میباشد Phyllocrania paradoxa نام دارد که در فارسی به آن آخوندک شبح گفته میشود.
این گونه های کوچک آخوندک را می توان در سراسر آفریقا پیدا کرد. آنها بسیار کوچک هستند و تا 2 اینچ رشد میکنند و در رنگ های مختلف یافت می شوند.

سومین گونه حشرات برگ مانند گیاه سبز قیفی نام دارد. نام علمی این حشره Siphanta acuta است و از گیاهان تغذیه می کند. آنها کوچک هستند با طول متوسط 15 میلی متر و از حشرات بومی استرالیا هستند اما هم اکنون در هاوایی و نیوزیلند نیز یافت می شوند.
به نظر برخی کاربران برگ نبودن این موجود غیر قابل باور است. عده ای نیز با دیدن آنها حیرت خود را از عظمت پروردگار ابراز نموده اند. برخی آنها را دوست داشتنی و برخی ترسناک توصیف کرده اند. همچنین گروهی از کاربران گفته اند که ازین پس با احتیاط بیشتری به برگها دست خواهند زد تا اشتباها حشره نصیبشان نشود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала