تیلرسون به خروج نیروهای ایران از سوریه فرا خواند

© AFP 2023 / Thierry Charlierتیلرسون به خروج نیروهای ایران از سوریه فرا خواند
تیلرسون به خروج نیروهای ایران از سوریه فرا خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد تهران باید نیروهای مسلح و گروه های تحت حمایت خود را از سوریه خارج ساخته و اجازه پیشبرد روند صلح در این کشور را بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، دیپلمات آمریکایی در یک کنفرانس خبری در جریان بازدیدش از اردن ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد واشنگتن به خاطر حوادث اخیر در رابطه با سرنگونی هواپیمای اسرائیلی و پهپاد ایرانی در مرز اسرائیل و سوریه نگران است.
صبح شنبه 10 فوریه ارتش اسرائیل اعلام کرده بود پهپاد ایرانی وارده به حریم هوایی این کشور از سوریه را سرنگون کرده و در پاسخ "اهداف ایرانی" واقع در خاک کشور همجوار را مورد حمله قرار داده است. دیرتر دفتر مطبوعاتی ارتش اسرائیل اطلاع داد که جنگنده اف 16 این کشور پس از حمله هوایی به سوریه در شمال اسرائیل سقوط کرده است.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص اظهارات مقامات اسرائیلی درباره انهدام پهباد ایرانی در روز 10 فوریه گفت: "ادعای پرواز پهباد ایرانی و نیز دخالت ایران در سرنگونی جنگنده اسرائیلی مضحک‌تر از آن است که بدان پرداخته شود؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران اساسا حضوری مستشاری در سوریه آنهم به درخواست دولت مشروع و قانونی آن کشور دارد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала