آیا ثروتمندان می توانند خرج کشورشان را بدهند؟

© AFP 2023 / Hoang Dinh Namآیا ثروتمندان می توانند خرج کشورشان را بدهند؟
آیا ثروتمندان می توانند خرج کشورشان را بدهند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ثروتمندترین فرد جهان قادر است تنها مخارج پنج روز از دولت آمریکا را بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بلومبرگ در شاخص " رابین هود" ۲۰۱۸ خود، موضوعی را بررسی کرده است که طبق آن اگر ثروتمندترین فرد یک کشور مخارج دولت کشورش را بپردازد، چند روز طول خواهد کشید تا ثروت این افراد به اتمام برسد.
در این بررسی ها ۴۹ کشور با سیستم‌های سیاسی و انواع مخارج دولتی گوناگون و ثروتمندترین فرد هر کشور انتخاب شده و خالص ثروت آن‌ها تا پایان دسامبر ۲۰۱۷، با مخارج روزانه دولت‌ها مقایسه شده است. در این فهرست تنها در چهار کشور آنگولا، استرالیا، شیلی و هلند، ثروتمندترین افراد کشورها را زنان تشکیل می‌دهند.
طبق شاخص رابین هود، جان فردریکسن، ثروتمندترین فرد قبرس با ثروت ۱۰ میلیارد دلاری خود می‌تواند هزینه اداره دولت این کشور به مدت ۴۴۱ روز را بپردازد و بدین ترتیب قبرس طولانی‌ترین مدت دوام را خواهد داشت. دولت قبرس که هزینه اداره روزانه آن حدود ۲۳.۶ میلیون دلار برآورد می شود دارای جمعیت کمی است و به همین دلیل هزینه‌های کمتری در رفاه و امنیت عمومی می کند. اقتصاد قبرس عمدتا بر پایه گردشگری و خدمات استوار است.
پس از قبرس، گرجستان قرار دارد که دولت آن می‌تواند با ثروت ثروتمندترین فرد خود به مدت ۴۳۰ روز فعال باشد و پس از این کشور هنگ کنگ با ۱۹۱ روز، مالزی با ۹۵ روز و نیجریه با ۹۴ روز قرار دارند.
در مقایسه بین کشورها، ژاپن، لهستان و چین گران‌ترین دولت‌های دنیا محسوب می‌شوند و ثروتمندترین افراد این کشورها تنها می‌توانند هزینه چهار روز اداره دولت ها را تامین کنند. جک ما- بنیان گذار علی بابا- شانزدهمین فرد ثروتمند جهان با ۴۷.۸ میلیارد دلار ثروت خالص تنها می‌تواند هزینه ۴ روز دولت چین را تامین کند.
جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان هم با ثروت بیش از ۹۹ میلیارد دلاری خود تنها می‌تواند دولت آمریکا را برای ۵ روز تامین مالی کند. سایر کشورهایی که با ثروت ثروتمندترین افراد خود می‌توانند برای پنج روز اداره شوند شامل کانادا، آلمان، ترکیه و انگلیس هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала