مذاکرات روسیه و فلسطین در مورد ساختار جدید روند صلح با اسرائیل

© Sputnik / Alexei Druzhininمذاکرات روسیه و فلسطین در مورد فرمت جدید روند صلح با اسرائیل
مذاکرات روسیه و فلسطین در مورد فرمت جدید روند صلح با اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور روابط بین‌الملل و خارجه اعلام کرد کرد؛ موضع تشکیلات خود گردان فلسطین در قبال جایگزینی برای آمریکا در روند مذاکرات تغییر نمی کند و حاضر به همکاری با دولت دونالد ترامپ نیست.

به گزارش اسپوتنیک، نبیل شعث مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور بین الملل و خارجه گفت: فلسطین با شرکای خارجی خود از جمله روسیه، در قالب توافق چند جانبه جدید با اسرائیل برای برگزاری یک کنفرانس بزرگ در مسکو استقبال می کند.
مشاور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور روابط بین‌الملل و خارجه افزود؛ گزینه های جایگزین برای انحصار درازمدت آمریکا در حفظ صلح خاورمیانه، مهمترین موضوع سفر محمود عباس به روسیه است.
نبیل شعت تاکید کرد؛ موضع تشکیلات خود گردان فلسطین در قبال جایگزینی برای آمریکا در روند مذاکرات تغییر نمی کند و این تشکیلات حاضر به همکاری با دولت ترامپ نیست.
روسیه پیش‌ از این نیز اقداماتی را برای انجام مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها انجام داده بود. از جمله این اقدامات پیشنهاد مذاکره مستقیم محمود عباس با نتانیاهو بود که در سال 2016 مطرح گردید. اما این پیشنهاد اجرایی نشد.

محمود عباس تلاش می‌کند که در مقابل افزایش تنش‌ها با آمریکا حمایت روسیه را جلب کند.

محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین برای ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه وارد مسکو شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала