ابتدا روسیه بعد ایران: کره جنوبی به خاطر سیاست کمیته بین المللى المپیک تاوان پس می دهد!

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniابتدا روسیه بعد ایران: کره جنوبی به خاطر سیاست کمیته بین المللی المپیک تاوان پس می دهد!
ابتدا روسیه بعد ایران: کره جنوبی به خاطر سیاست کمیته بین المللی المپیک تاوان پس می دهد! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معلوم شد جنجال دیپلماتیک رخ داده بین ایران و کره جنوبی به خاطر امتناع از هدیه دادن گوشی های Samsung Galaxy Note 8 به ایرانیان، براثر سیاست کمیته بین المللی المپیک رخ داده و نه سامسونگ و نه کمیته ملی المپیک کره جنوبی در آن نقش نداشته اند.

آیا ماجرای سامسونگ فقط با چهارتا گوشی حل می شود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا ماجرای سامسونگ فقط با چهارتا گوشی حل می شود؟
به گزارش اسپوتنیک، با وجود اینکه کره جنوبی میزبان بازی های المپیک زمستانی می باشد ، مجبور است از دستورات کمیته بین المللی المپیک پیروی کند و تصمیم گیری درباره همه مسائل حساس همواره بر عهده کمیته بین المللی المپیک است.
یک ورزشکار ایرانی که تابعیت کره جنوبی را پذیرفته و خواستار عدم معرفی خود بود، به اسپوتنیک گفت:" سامسونگ Galaxy Note 8را به همه ورزشکاران شرکت کننده در بازی های المپیک از جمله ایرانیان هدیه داده بود اما مقامات کره جنوبی از دادن آنها به ورزشکاران ایرانی خودداری ورزیدند".
این در حالی است که به سئول این تصمیم را تحت تاثیر کمیته بین المللی المپیک گرفته است.
حالا کمیته بین المللی المپیک از قرار معلوم تحت فشار کره جنوبی تصمیم گرفته موضع خود را ملایم کند و اعلام کرده همه ورزشکاران گوشی های سامسونگ را طی مدت برگزاری بازی ها دریافت خواهند کرد چون این گوشی ها حاوی اطلاعات مهمی درباره محل های برگزاری بازی های المپیک هستند. علاوه بر این ایرانیان بر خلاف ورزشکاران کره شمالی همچون بقیه ورزشکاران خواهند توانست این گوشی ها را با خود به خانه ببرند.
یادآور می شود دیروز محمد جواد ظریف،وزیرامورخارجه ایران پس از اقدام کره جنوبی که در جریان برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی به ورزشکاران ایرانی گوشی های سامسونگ هدیه نداد ، در جلسه‌ای به سفیر کره جنوبی در تهران اعلام کرد که اگر کره‌ای‌ها تا پایان امروز این اقدام خود را جبران نکنند، گوشی خود را تغییر خواهد داد." آخر گوشی تلفن همراه ظریف گلکسی اس 8 است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала