در موصل، اجساد را زیر فرش خانه دفن می کنند + فیلم

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeدر موصل، اجساد را زیر فرش خانه دفن می کنند + فیلم
در موصل، اجساد را زیر فرش خانه دفن می کنند + فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فاجعه بزرگی در خصوص اجساد در موصول وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، موصل، دومین شهر بزرگ عراق، 7 ماه پیش از چنگال داعش آزاد شد. اما تا کنون فاجعه بزرگی در خصوص اجساد در این شهر وجود دارد. بسیاری از خانواده ها مجبور هستند تا اجساد فرزندان و نزدیکان خود را در خانه خود دفن کنند.

در این ویدئو، یک  خانم 60 ساله در برابر دوربین توضیح می دهد که چطور مجبور شد فرزندان خود را در خانه دفن کند.

وی به خبرنگار اسپوتنیک گفت: "در این جنگ، پنج تن از اعضای خانواده من کشته شدند، که من با دستان خودم آنها را به خاک سپردم. اول شوهرم فوت کرد، سپس پسرم بشار البییدی، او 36 ساله بود. او از امنای مسجد بود. تروریست ها او را مجبور به پیوستن به داعش کردند، اما او خودداری کرد. به این دلیل او اعدام شد. در طول بمب گذاری در شهر، همسر پسرم بشار نیز زخمی شد. او فلج شده و نمی تواند راه برود. کودکان شان یتیم شده اند. آنها گرسنه و بسیار خسته هستند، زیرا آنها به مادر بسیار کمک می کنند. من جسد این دو را در خانه خودم دفن کرده ام. سپس پسرم پسر صالح فوت کرد، او 22 ساله بود. قبر او با دو فرش پوشانده شده است".

به گفته ساکنان موصل، بسیاری از ساکنان این شهر به اجبار بستگان و همسایگان خود را در انبارهای خانه های خود دفن کنند؛ زیرا در آن زمان رفتن به قبرستان و دفن اجساد کاری غیر ممکن بود.

درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه  گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала