دختران عربستانی از شرایط خود برای ازدواج می گویند

© AFP 2023 / PER WISSING / SCANPIX SWEDENدختران عربستانی از شرایط خود برای ازدواج می گویند
دختران عربستانی از شرایط خود برای ازدواج می گویند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زنان عربستانی بعد از اصلاحات اخیر توانستند به برخی از حقوق اولیه خود مثل حضور در ورزشگاه، داشتن حق رانندگی، سفر با دوستان، کار کردن ولو در شیفت شب، خوابیدن در خانه برادر و برخی دیگر از شرایط که تاکنون در جامعه عربستان رسم نبوده برسند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، زنان عربستانی بعد از اصلاحات اخیر توانستند به برخی از حقوق اولیه خود مثل حضور در ورزشگاه، داشتن حق رانندگی، سفر با دوستان، کار کردن ولو در شیفت شب، خوابیدن در خانه برادر و برخی دیگر از شرایط که تاکنون در جامعه عربستان رسم نبوده برسند.

باز تر شدن جامعه باعث شده تا دختران عربستانی بلاخره بتوانند از شروط خود برای ازدواج سخن گویند. آنها در شبکه های اجتماعی چنین نوشتند:

دختری که تجربه یک بار ازدواج را داشت با اشاره به اینکه اغلب پسران در ابتدای ازدواج در منزل پدر خود ساکن می شوند، نوشت؛ من تنها در شرایطی ازدواج می کنم که همسرم توانایی خرید یا اجاره یک خانه جدا داشته باشد.

دختری دیگری نوشت: همسر آینده ام حق داشتن رمز گوشی مرا ندارد و حتی اگر رمز گوشی مرا داشته باشد حق ندارد در آن جستجو کند و ببیند به چه کسی زنگ زده ام یا چه کسی به من زنگ زده است.

یکی دیگر از کاربران هم اعلام کرد که حاضر نیست چون سن کمی دارد به خانواده همسرش خدمات ارائه دهد و از آنها پذیرایی کند.

کاهش بهای نفت طی سال‌های اخیر تعداد مشاغلی که خانواده‌های عربستانی از آنها امرار معاش می‌‌کنند را به شدت کاهش داده است و به همین دلیل، عربستان سعودی برای نجات اقتصاد نفتی در حال سقوط خود ناگزیر است فرصت‌های شغلی جدیدی را برای شهروندان خود فراهم کند و زنان که تا پیش از این سهمی در اقتصاد این کشور نداشتند را نیز در چرخه تولید و اشتغال سهیم کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала