قطر به تشویق آمریکا به گفتگو با ایران ادامه می دهد

© REUTERS / Naseem Zeitoonقطر به تشویق آمریکا به گفتگو با ایران ادامه می دهد
قطر به تشویق آمریکا به گفتگو با ایران ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در جریان بازدیدش از امریکا اعلام کرد واشنگتن باید به گفتگو با تهران بپردازد چون در غیر اینصورت بحران جدیدی در انتظار خاورمیانه خواهد بود.

علی الحیل، کارشناس سیاسی قطری در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "دوحه که دارای روابط خوبی با ایران است خواهان هیچگونه جنگی در منطقه نیست و فرق نمی کند که این برخورد مستقیم بین آمریکا و ایران باشد یا از طریق کشورها و نیروی های دیگر چون چنین جنگی باعث بروز مسائل متعددی در اقتصاد و سیاست خواهد شد. همه از جمله آمریکا به ثبات نیاز دارند. آخر شمار زیادی از شرکت های امریکایی در بخش استخراج گاز در قطر مشغول کارهستند".
کارشناس سیاسی قطری خاطرنشان کرد ایران تقریبا در وضع کره شمالی قرار دارد که آمریکایی ها معتقدند دارای سلاح های هسته ای ، هیدرژینی و میکربی است و به این دلیل از فراخواندن به جنگ علیه این کشور دست برداشته و اکنون از ضرورت پیروی از راهکار هرچه سنجیده تر سخن می گویند.
علی الحیل افزود:" وضع در اطراف ایران نیز مشابه است. بله، این کشور فعلا دارای سلاح هسته ای نیست اما می تواند آنرا بسازد. به این دلیل قطر آمریکا را به نشستن در پشت میز مذاکرات فرا می خواند. لازم است حرفهای طرف ایرانی شنیده شده و درک شود که چه می خواهد".
کارشناس قطری خاطرنشان ساخت که قطر از جمله برای برگزاری موفق مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2022 به ثبات نیاز دارد. وی در پایان گفت:"آمریکا که بحران بر سر کره شمالی را خاموش کرده، چرا نمی تواند همین کار را در رابطه با ایران نیز انجام دهد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала