عراقچی: بد عهدی آمریکا در مسئله برجام

© AFP 2023 / Atta Kenareعرافچی: نقض عهد آمریکا در مسئله برجام
عرافچی: نقض عهد آمریکا در مسئله برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سید عباس عراقچی: بدعهدی آمریکا از ابتدای کار و حالا هم ترامپ می خواهد که اروپا با او همکاری کرده و در مقابل ایران بایستد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی اعلام کرد: بدعهدی آمریکا از ابتدای کار و حالا هم ترامپ می خواهد که اروپا با او همکاری کرده و در مقابل ایران بایستد.

او افزود: حاصل مذاکرات فشرده و نسبتا طولانی یک دستاورد دیپلماتیک بی سابقه به نام برجام بود و شاید تنها نقطه مثبت طی سال های اخیر در منطقه آشوب زده در منطقه غرب آسیا را می توان برجام دانست. این توافق باعث شد تا بحران غیر ضروری ایجاد شده در این 14 سال خاتمه یابد و خطر یک تقابل نظامی دیگر در منطقه بی ثبات خاورمیانه با عوارضی گسترده برای بسیاری دیگر مناطق را بر طرف کرد. در حالی که ایران طی بیش از 2 سال گذشته به این توافق پایبند بوده و مراتب پایبندی کامل ایران تا کنون 9 بار توسط آژانس بین المللی اتمی و 4 بار توسط دبیر کل سازمان ملل تایید شده است اما متاسفانه دولت جدید آمریکا از ابتدای شروع کار بنای دشمنی را با این توافق بسیار مهم گذاشته و بخش های مهمی از آن را نقض کرده است در حالی که دیگر شرکت کنندگان در این توافق بین المللی همواره بر لزوم حفظ این توافق تاکید کرده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала