سلاح سری کره شمالی

© AFP 2023 / Ed Jonesسلاح سری کره شمالی
سلاح سری کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاسیسات نظامی زیرزمینی کره شمالی می تواند سلاح سری پیونگ یانگ در صورت وقوع جنگ در شبه جزیره کره شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "نشنال اینترست" ، شبکه وسیع تاسیسات نظامی زیرزمینی کره شمالی در کره شمالی وجود دارد که می تواند برتری این کشور در صورت وقوع درگیری نظامی را تامین کند. این نشریه می نویسد در سال 1974 یک تونل زیرزمین در زیر منطقه غیر نظامی واقع در مرز بین دو کره کشف شد. به عقیده کارشناسان نظامی طی یک ساعت دو هزار سرباز می توانند از زیرزمین از این منطقه عبور کنند.
تعیین دقیق تعداد چنین تونل هایی ممکن نیست اما طبق برخی از اطلاعات، کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی به ده لشکر ارتش دستور داد هرکدام دو تونل زیر زمینی حفر کنند. به گفته هان سونگ چو، ژنرال سابق کره جنوبی دستکم 84 تونل از این نوع وجود دارد که برخی از آنها به مرکز سئول منتهی می شوند.
"نشنال اینترست" همچنین از وجود سه پایگاه هوایی مستقر در زیر زمین ، پناهگاه هایی برای استتار نیروی زمینی در نزدیکی منطقه غیر نظامی بین دو کره و همچنین پناهگاه های برای رهبران عالی رتبه در کره شمالی خبر می دهد.
علاوه بر این پناهگاهای کوهستانی برای وسایل توپخانه ای در کره شمالی وجود دارد.
خاطرنشان می شود که کشف همه این تونل ها وپناهگاه ها و تاسیسات زیرزمینی با کمک ماهواره ها عملا غیر ممکن است و در این رابطه فراریان از کره شمالی مهم ترین منابع برای دریافت اطلاعات هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала