وحشت سران امنیتی اسرائیل از لبنان و حماس

CC BY 3.0 / Escla / Border crossingpoint Golan highs (Cropped photo)وحشت سران امنیتی اسرائیل از لبنان و حماس
وحشت سران امنیتی اسرائیل از لبنان و حماس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سران امنیتی و نظامی اسرائیل از همکاری حزب الله لبنان با جنبش مقاومت اسلامی «حماس» به وحشت افتادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بیشترین چیزی که این روزها رژیم اشغالگر اسرائیل و نهادهای امنیتی و نظامی آن را نگران کرده است، جبهه جنوبی لبنان و افزایش قدرت حزب الله و نیز تحکیم روابط نظامی آن با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» است.

در همین ارتباط  اویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل گفت، جنبش حماس در تلاش برای ساخت و توسعه زیرساخت های خود در جنوب لبنان است تا از آن به عنوان پایگاهی برای حمله علیه اسرائیل استفاده کند زیرا با توجه به دیوارهای مجهز به سامانه الکترونیکی در نزدیکی غزه و ویرانی بسیاری از تونل ها، حمله به اسرائیل از غزه بسیار دشوار است.

مشخص نیست اطلاعات لیبرمن در این خصوص چقدر دقیق است، اما آنچه روشن است اینکه هماهنگی نظامی و تبادل اطلاعاتی بین حماس و رهبران حزب الله لبنان این روزها به اوج خود رسیده است.

نکته قابل توجه اینکه جنبش های مقاومت لبنان و فلسطین در دام اسرائیل و انتقال نبرد به خارج از فلسطین اشغالی و جنوب لبنان گرفتار نخواهند شد از همین رو پیش بینی می شود رویارویی آن با اسرائیل ابتدا در داخلی سرزمین های اشغالی فلسطین و جنوب لبنان و سپس در جنوب غرب سوریه انجام گیرد.

 

در این میان پرواضح است که قوانین بازی در چند جبهه به نحو محور مقاومت تغییر کرده است و چه بسا هفته ها و ماههای آینده آبستن رخدادهای غیرمنتظره زیادی باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала