هشدار در رابطه با شماره‌ های بین المللی مشکوک و ناشناس

© AP Photo / Bebeto Matthewsاسمارت فون
اسمارت فون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز تماس اپراتور درباره استفاده از نرم افزارهای غیر اورجینال،تماس با شماره‌ های مشکوک و ناشناس هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر،در پی تماس های مشترکان موبایل با مرکز تماس اپراتور همراه اول و بیان مشکلات مربوط به تلفن همراه، این اپراتور در اطلاعیه‌ ای درباره استفاده از نرم افزارهای غیر اورجینال، دانلود از سایت های غیر معتبر، عدم نصب و بروزرسانی آنتی ویروس و تماس با شماره‌ های مشکوک و ناشناس هشدار داد.

برای دانلود و نصب هرگونه برنامه‌ و نرم ‌افزار روی گوشی‌ های خود، حتما به اصل بودن آن‌ ها دقت کنید. با توجه به ایجاد مشکلات فراوان برای کاربران گوشی‌ های هوشمند همراه در خصوص دانلود و نصب برنامه ‌های کاربردی از طریق منابع نامعتبر، یادآور می‌ شود برای دانلود نرم ‌افزارهای مورد نیاز روی گوشی تلفن همراه فقط از طریق منابع شناخته شده و قابل اعتماد اقدام کنید.

در پی بروز مشکلاتی که اخیراً با نام «Wangiri Fraud» برای اپراتورها به وجود آمده است، مهاجمان از طریق شماره ‌های ویژه (premium) اقدام به ایجاد تماس بی‌ پاسخ (Missed Call) برای افراد کرده و قربانی در صورت تماس با این شماره‌ ها (Call back)، متحمل پرداخت هزینه‌ های بالایی خواهد شد.

لذا در صورت مشاهده تماس بی ‌پاسخ از سوی شماره‌ های بین‌ المللی ناآشنا و نامتعارف، از برقراری تماس مجدد با آن ‌ها جدا خودداری کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала