توضیحات رئیس ستاد ارتش ترکیه درباره عملیات در عفرین سوریه

© REUTERS / Stringer توضیحات رئیس ستاد ارتش ترکیه درباره عملیات در عفرین سوریه
توضیحات رئیس ستاد ارتش ترکیه درباره عملیات در عفرین سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در تماس تلفنی بین روسای ارتش ایران و ترکیه، رییس ستاد ارتش ترکیه درباره عملیات در عفرین توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در تماس تلفنی بین روسای ارتش ایران و ترکیه، رییس ستاد ارتش ترکیه درباره عملیات در عفرین توضیحاتی را ارائه کرد.

حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه در این تماس تلفنی، دلیل اصلی آغاز عملیات بمباران و شلیک آتش توپخانه درمنطقه عفرین را تجمع گروه های تروریستی در این منطقه و مقابله با تهدیدات این گروهها علیه روستاها و شهرهای مرزی ترکیه اعلام کرد.

او ادامه داد که این حملات در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است و به طرف ایرانی خود اطمینان داد که برای تمامیت ارضی سوریه احترام قائل بوده و همچنان به توافقات بعمل آمده در مذاکرات سه جانبه با جمهوری اسلامی ایران و روسیه پایبند خواهد بود.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در تاریخ ۲۰ ژانویه از آغاز عملیات « شاخه زیتون» علیه تشکل های کرد در عفرین سوریه خبر داد. همزمان با ترکیه، مبارزین «ارتش آزادی سوریه» نیز فعال هستند. 

دمشق قاطعانه این اقدام ترکیه در عفرین را محکوم کرده و تاکید نمود که عفرین بخش لاینفک سوریه محسوب می شود. مسکو در ارتباط با اوضاع در عفرین از تمامی طرفین خواست که خوددار بوده و به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала