به دام انداختن جاسوسان آمریکایی

© Fotolia / Serkat Photographyجاسوس
جاسوس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ده‌ها منبع اطلاعاتی و جاسوس آمریکا در چین و روسیه بازداشت شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ان بی سی نیوز،مقامات آمریکایی می‌گویند که در پی نفوذ چینی‌ها به ارتباطات مخفیانه سازمان سیا با جاسوس‌ها و منابع اطلاعاتی‌اش و به اشتراک‌گذاشتن این اطلاعات با روسیه، ده‌ها منبع اطلاعاتی و جاسوس آمریکا در این دو کشور بازداشت شده‌اند.

ان‌بی‌سی به نقل از شماری از مقامات کنونی و پیشین دولت آمریکا نوشته است که گروه ویژه مشترک اف‌بی‌ای و سازمان سیا که در حال تحقیق بر این مورد هستند به این نتیجه رسیده است که دولت چین با استفاده از جاسوس‌های خود به شیوه‌های ارتباطات مخفیانه سازمان سیا نفوذ کرده و با استفاده از اطلاعات به‌دست آمده دستکم 20 منبع اطلاعاتی سازمان سیا را بازداشت و اعدام کرده است.

مسئولان آمریکایی حدس می‌زنند که چینی‌ها این اطلاعات را با روس‌ها به اشتراک گذاشته‌اند و روسیه نیز با استفاده از آن‌ها منابع (اطلاعاتی و جاسوسی) آمریکایی را در روسیه بازداشت کرده است. به اشتراک‌گذاری اطلاعات از سوی چین با روسیه، مسئله‌ای است که پیشتر گزارش نشده بود.

این موضوع منجر به آن شد که سازمان سیا عملیات جاسوسی انسانی خود را در چین به طور موقت متوقف کند و شیوه ارتباطات خود با منابع خود در سرتاسر جهان را تغییر اساسی دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала