جام جهانی 2018 روسیه هدفی جذاب برای داعش

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر جام جهانی 2018 روسیه هدفی جذاب برای داعش
جام جهانی 2018 روسیه هدفی جذاب برای داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسسه تحقیقاتی IHS مستقر در بریتانیا طی گزارشی مسابقات جام جهانی فوتبال که از 14 ژوئن تا 15 ژانویه در روسیه برگزار می شود را به عنوان هدفی جذاب برای گروهک تروریستی داعش معرفی کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ یک حملۀ موفقیت‌آمیز در روسیه، تبلیغ فوق‌العاده‌ای برای داعش، جنگجویانش و طرفدارانش خواهد بود و بار دیگر خطر تهدیدات بین‌المللی این گروه برای جهان را، حتی با وجود از دست دادن سرزمین‌هایشان در سوریه و عراق، به همگان گوشزد خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، حضور تیم‌های ملی عربستان سعودی و ایران در این رقابت‌ها انگیزه بیشتری به اعضای داعش داده است تا از فرصت برگزاری جام جهانی به نفع خود بهره ببرد.
در این گزارش همچنین به حملات تروریستی در استانبول،لندن، منچستر، بارسلونا و تهران در سال 2017 اشاره شده است که داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
به گفته تحلیلگران IHS، با وجود از دست رفتن کنترل خاک عراق و سوریه و همچنین شکست های متعدد در برخی از شهرهای بزرگ و مهم این دو کشور، این امر نشان دهنده ادامه قدرت داعش است.

مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه از 14 ژوئن تا 15 ژوئیه 2018 در 12 استادیوم و 11 شهر مسکو، کالینین گراد، سن پترزبورگ، ولگاگراد، کازان، نیژنی نووگورود ، سامارا، سارانسک، روستوف، سوچی و یکاترینبورگ برگزار خواهد شد.
در چارچوب مسابقات جام جهانی، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در روز 15 ژوئن و در شهر سن پترزبورگ به مصاف مراکش خواهد رفت. تیم ملی فوتبال ایران در ادامه با تیم ملی فوتبال اسپانیا در تاریخ 20 ژوئن در شهر کازان روبرو می شود و آخرین مسابقه ایران در مرحله نخست با تیم ملی پرتغال در تاریخ 25 ژوئن در شهر سارانسک برگزار می گردد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала