راز بازداشت شاهرادگان عربستان سعودی فاش شد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر راز بازداشت شاهرادگان عربستان سعودی فاش شد
راز بازداشت شاهرادگان عربستان سعودی فاش شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مدعی شده است که حمایت رئیس جمهور آمریکا را در آزار و اذیت و شکنجه شاهزاده‌ها و توقیف اموال و دارایی‌های آنها کسب کرده است.

موج جدید بازداشت شاهزادگان ناراضی سعودی - اسپوتنیک ایران
موج جدید بازداشت شاهزادگان ناراضی سعودی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ادعا کرده است که برای شکنجه و آزار و اذیت شاهزاده ها و توقیف اموال و دارایی های آنها به بهانه مقابله با فساد مالی، حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را داشته است. این مطلب را یک منبع آگاه سعودی به دیلی میل گفته است.

محمد بن سلمان به مشاوران نزدیکش گفته است که حمایت خاص ترامپ را برای تثبیت قدرت که شامل بازداشت 11 شاهزاده و صدها مقام رسمی و تاجر و ثروتمند سعودی بوده، کسب کرده بوده است و ترامپ از این بازداشت ها و توقیف اموال حمایت کرده است.

به نوشته تسنیم؛ یک منبع نزدیک به ولیعهد سعودی گفت: سلمان از رابطه دوستانه خود با رئیس جمهور آمریکا و دامادش جارد کوشنر به طور متکبرانه ای صحبت کرده و مدعی شده است که ترامپ از به قدرت رسیدن محمد بن سلمان حمایت کرده است.

این ادعاها مطابق و نزدیک با مطالبی است که مایکل وولغ وولف در کتاب خشم و آتش نوشته است. وی در بخشی از این کتاب به این مساله اشاره کرده است که رئیس جمهور آمریکا به دوستانش گفته است که "ما مردان مان را در راس قدرت قرار داده ایم. " که این بدان معناست که ترامپ و دامادش کودتای قدرت در عربستان سعودی را مهندسی کرده اند.

شاهزادگان سعودی از جمله ولید بن طلال یکی از ثروتمندترین مردان جهان اوایل نوامبر سال گذشته بازداشت شدند و در هتل ریتز کارلتون تحت حفاظت قرار داشتند. یک منبع آگاه به دیلی میل گفته است که این افراد شکنجه هم شده اند.

مقام های سعودی خواستار بازگرداندن 100 میلیارد دلار دارایی و سرمایه شاهزاده ها شده اند و مدعی هستند که آنها این پول را از طریق فساد مالی کسب کرده اند.بسیاری از شاهزاده ها ظاهرا با مقام های سعودی به توافق رسیده اند تا برای آزادی بخشی از سرمایه و دارایی خود را به دولت بدهند. کاخ سفید حاضر به اظهار نظر درباره گزارش دیلی میل نشده ولی کتاب خشم و آتش وولف نشانگر روابط بسیار گرم محمد بن سلمان با مقام های ارشد آمریکایی است.

محمد بن سلمان پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آمریکا معاون ولیعهد سعودی بود ولی نخستین رهبر در بین کشورهای خاورمیانه بود که با ترامپ در کاخ سفید در مارس 2017 میلادی دیدار و گفتگو کرد.

وولف در کتاب آتش و خشم می نویسد: روابط بین تیم ترامپ و شاهزاده بلندپرواز سعودی زمانی مستحکم تر شد که ترامپ عربستان سعودی را به عنوان نخستین مقصد سفر خارجی اش در ماه می سال گذشته انتخاب کرد.

سلمان و ترامپ قراردادهای تسلیحاتی به ارزش 350 میلیارد دلار امضا کردند و در ماه می سلمان شاه عربستان ، محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد معرفی کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала