عملکرد هیلی، آمریکا را در خطر انزوا قرار می دهد

© AP Photo / Seth Wenigعملکرد هیلی، آمریکا را در خطر انزوا قرار می دهد
عملکرد هیلی، آمریکا را در خطر انزوا قرار می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت قصد داشت نشان دهد که ایران موجب خطرناک تر شدن جهان شده است یا حداقل رویکرد کمتر دوستانه ای در قبال آمریکا دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پولیتیکو، نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت قصد داشت نشان دهد که ایران موجب خطرناک تر شدن جهان شده است یا حداقل رویکرد کمتر دوستانه ای در قبال آمریکا دارد.

هیلی در دفاع از اسراییل و انتقاد از تهران از ابتدا بسیار استوار و ثابت قدم بود. تابستان گذشته، وی برای عدم تایید توافق هسته ای ایران تلاش زیادی کرد و تهدید نمود که به خاطر اینکه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از اسراییل انتقاد کرده است، آمریکا از این شورا خارج خواهد شد. تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسراییل، موجب تقویت موضع نیکی هیلی شده است. پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت که تلویحا از تصمیم ترامپ در قبال قدس انتقاد می کرد، هیلی قصد اجرای طرح مشابهی را در مجمع عمومی سازمان ملل داشت و این مساله عملا این رای گیری را به یک رفراندوم درباره ترامپ تبدیل کرد. علی رغم تهدیدات آمریکا، 128 کشور جهان به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها 9 کشور در کنار آمریکا ایستادند. این یک شرمساری برای رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود.

چند روز پس از شکست هیلی در قضیه رای گیری قطعنامه اسرائیل، او توانست بسته جدید تحریم ها علیه کره شمالی را در شورای امنیت به تصویب برساند، و مجمع عمومی سازمان ملل نیز با دور جدید کاهش بودجه سازمان ملل که هیلی برای آن تلاش می کرد، موافقت کرد. بنابر این به نظر می رسد رای گیری درباره اسرائیل، تاثیر عملی ناچیزی بر نفوذ هیلی داشته است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала