حضور بانوان عربستانی در ورزشگاه برای تماشای مسابقات فوتبال

© AFP 2023 / Fayez Nureldineاولین حضور بانوان عربستانی برای تماشای مسابقات فوتبال
اولین حضور بانوان عربستانی برای تماشای مسابقات فوتبال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زنان عربستانی روز شنبه برای اولین بار می توانند برای تماشای یک مسابقه فوتبال به ورزشگاه های سه قسمت از کشور عربستان سعودی بروند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، هفته هفدهم رقابت های سوپر لیگ عربستان در شرایطی طی روزهای جمعه و شنبه پیگیری می شود که در اتفاقی تاریخی برای اولین مرتبه بانوان فوتبالدوست این کشور می توانند برای دیدن بازی های فوتبال به ورزشگاه بروند.

برای اولین حضور بانوان هوادار فوتبال، دولت عربستان سه ورزشگاه را در نظر گرفته؛ ورزشگاه بین المللی فهد در ریاض پایتخت عربستان که دو تیم الهلال و الاتحاد در آن به میدان خواهند رفت. استادیوم شاه عبدالله در جده قسمت غربی این کشور و همینطور استادیوم شاهزاده محمد بن فهد در دمام قسمت شرقی کشور عربستان سعودی.

در همین راستا فراخوان هایی برای حضور خانواده ها توسط فدراسیون فوتبال عربستان انجام شده و پوسترهایی نیز در تشویق این امر توسط باشگاه های الاتحاد و الاهلی طراحی شده تا حضور خانواده ها در ورزشگاه‌های فوتبال فرهنگ سازی شود.

گفتنی است در ماه سپتامبر سال گذشته سلمان عبدالعزیز شاه عربستان اجازه رانندگی را برای زنان صادر کرد و عنوان کرد از ابتدای سال میلادی جدید بانوان این کشور می توانند به ورزشگاه ها نیز بروند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала