فاجعه ای که بعد از انفجار همه نیروگاههای هسته ای جهان رخ خواهد داد

© Fotolia / Twindesignerفاجعه ای که بعد از انفجار همه نیروگاههای هسته ای جهان رخ خواهد داد
فاجعه ای که بعد از انفجار همه نیروگاههای هسته ای جهان رخ خواهد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انفجار همزمان همه نیروگاه های هسته ای در جهان بر اثر یک حمله هسته ای و یا یک فاجعه طبیعی باعث خواهد شد که سیاره زمین به مدت طولانی غیر قابل سکونت شود.

به گزارش اسپوتنیک، انفجار همزمان همه نیروگاه های هسته ای در جهان بر اثر یک حمله هسته ای و یا یک فاجعه طبیعی باعث خواهد شد که سیاره زمین به مدت 156 سال غیر قابل سکونت شود.

بر اساس برآوردهای فعلی سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی، نیروگاه های هسته ای حدود 11 درصد از کل برق در جهان را تامین می کنند و در حال حاضر حدود 430 نیروگاه هسته ای ثابت وجود دارد و حدود دویست راکتور شناور وجود دارد که در زیردریایی، کشتی های یخ شکن و نیروگاه های شناور نصب شده است. با توجه به پیش بینی های سازمان ملل، تا اواسط قرن حاضر، تعداد راکتورها دو برابر خواهد شد و به حدود 898 نفر می رسد.

محققان بریتانیایی تلاش کرد تا با استفاده از داده های که در فاجعه نیروگاه هسته ای چرنوبیل و فوکوشیما جمع آوری شده است، محاسبه کنند در صورت انفجار راکتورهای موجود چه مدت این سیاره برای انسان غیر قابل سکونت خواهد بود؟

محققان دریافتند که در صورت انفجار تمام نیروگاههای هسته ای و انتشار ایزوتوپ های مخرب و پرتوزا ید-131، سزیم-134 و سزیم-137 سطح پرتوهای ناشی از مواد رادیواکتیو تا 156 سال پس از انفجار هسته ای در کره زمین باقی خواهند ماند و این سیاره تا 156 سال غیر قابل سکونت می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала