عربستان دلیل بازداشت شاهزادهای سعودی را اعلام کرد

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEعربستان دلیل بازداشت شاهزادعای سعودی را اعلام کرد
عربستان دلیل بازداشت شاهزادعای سعودی را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعود المجیب دادستان عربستان سعودی اعلام کرد؛ روز پنجشنبه یازده نفر از شاهزادگان عربستان سعودی پس از اینکه آنان از توقف اعتراضات در قصر الحکم امتناع ورزیدند، بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دادسرای عمومی عربستان سعودی آنها به تصمیم دولت عربستان برای لغو معافیت شاهزادگان از پرداخت قبوض آب و برق اعتراض کرده و خواستار لغو فرمان پادشاهی در این زمینه شده بودند.
این شاهزادگان با تجمع در قصر الحکم همچنین خواستار پرداخت غرامت به آنها بابت صدور حکم قصاص برای یکی از عموزاده هایشان شده بودند.
به گفته المجیب، پس از اینکه شاهزاده های سعودی از ترک قصر الحکم در ریاض خودداری کرده بودند دستور بازداشت آنها توسط گردان «السیف الاجرب» در گارد پادشاهی عربستان صادر شد و این یازده شاهزاده سعودی به زندان «حائر» منتقل شده اند تا محاکمه شوند.
در ماه نوامبر، کمیته مبارزه با فساد که به تازگی تاسیس شده و تحت رهبری شاهزاده محمد بن سلمان است، دستور دستگیری یازده تن از شاهزادگان و چهار وزیر دولت فعلی را صادر کرد.
به گفته دفتر دادستانی عربستان، در طی این تحقیقات بیش از 300 نفر مورد بازجویی قرار گرفتند و حدود دو هزار حساب بانکی بلوکه شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала