معرفی اعضای هیات مذاکره کننده کره شمالی با سئول

© AFP 2023 / John Macdougallمعرفی اعضای هیات مذاکره کننده کره شمالی با سئول
معرفی اعضای هیات مذاکره کننده کره شمالی با سئول - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد؛ وزارت اتحاد دو کره در سئول امروز اعلام کرد، کره‌شمالی لیست اعضای هیاتش در مذاکرات عالی‌رتبه با کره‌جنوبی را ارسال کرده است.

احتمال پیوستن آمریکا به مذاکرات دو کره - اسپوتنیک ایران
احتمال پیوستن آمریکا به مذاکرات دو کره
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دو کره جمعه توافق کردند تا بعد از بیش از دو سال اولین گفت‌وگوهای رسمی را آغاز کنند و انتظار می‌رود مذاکرات روی مشارکت کره‌شمالی در المپیک زمستانی ماه بعد در کره‌جنوبی متمرکز باشد.

هیات کره‌شمالی برای نشست سه‌شنبه هفته جاری در روستای پانمونجوم به رهبری ری سون-گوون، رئیس آژانسی در کره‌شمالی خواهد بود که مسوول امور بین دو کره است.

طبق اعلام وزارت اتحاد دوکره پیونگ‌یانگ اطلاع داده است که چهار وزیر دیگر که مسوول امور ورزشی هستند ری سون-گوون را همراهی خواهند کرد.

از سرگیری موقت گفت‌وگوها پس از آن انجام می‌شود که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در سخنرانی سال نو هشدار داد دکمه هسته‌ای روی میزش قرار دارد اما همچنین گفت که پیونگ‌یانگ ممکن است تیمی به بازی‌های المپیک زمستانی پیئونگچانگ اعزام کند.

سئول در واکنش به آن پیشنهاد مذاکرات را ارائه کرد و اخیرا هم خط تلفن مستقیم میان این کشورهای همسایه بعد از حدود دو سال دوباره برقرار شد. این پیام همچنین یک روز پس از آن منتشر شد که کره‌جنوبی اعلام کرد چو میونگ-گیون، وزیر اتحاد سئول رهبری مذاکرات آتی را بر عهده می‌گیرد.

وزارت اتحاد سئول اعلام کرد، جزئیات نشست سه‌شنبه از طریق خط تلفن مستقیم مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود مساله حضور کره‌شمالی در بازی‌های زمستانی محور مذاکرات باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала