نفتکش حادثه دیده در آب های چین متعلق به ایران است

© Sputnik / Alexander Vilfنفتکش حادثه دیده در آب های چین متعلق به ایران است
نفتکش حادثه دیده در آب های چین متعلق به ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو فروند کشتی شنبه شب در آب های ساحلی شرقی چین با یکدیگر برخورد کردند که نفتکش حادثه دیده متعلق به ایران و در اجاره شرکت کره جنوبی بوده است. این مطلب را خبرگزاری ایرنا گزارش داده است.

طوری که اسپوتنیک پیشتر به نقل از العالم گزارش داده بود برخورداین دو کشتی به مفقود شدن ۳۲خدمه کشتی نفتکش که ۳۰ نفر آن‌ها ایرانی و دو نفر بنگلادشی هستند، منجرشده است.
خبرنگار ایرنا اطلاع یافت که این نفتکش متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران بوده تمامی سرنشینان آن که ایرانی و بنگلادشی بوده اند، در این حادثه جان باخته اند.
در همین رابطه کسرا نوری مدیر روابط عمومی وزارت نفت امروز اعلام کرد: این کشتی متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران و محموله آن نیز میعانات متعلق به شرکت ملی نفت ایران بوده است و البته این کشتی و محموله آن هر دو تحت پوشش یک شرکت بیمه معتبر خارجی قرار داشته اند.
به گفته نوری، این نفتکش محموله خود را برای شرکت هانوا توتال کره جنوبی بارگیری کرده و در اجاره این شرکت کره ای بود.
طبق اعلام وزارت ترابری چین، همه ۳۲ خدمه ناپدید شده از کشتی نفتکش هستند و بیست و یک خدمه کشتی باربری که همه چینی هستند، نجات داده شدند.
مقامات دریایی چین، هشت کشتی برای جست وجو و نجات ناپدید شدگان به محل حادثه اعزام کردند.
کره جنوبی نیز پس از هماهنگی با مرکز امداد و نجات دریایی چین یک فروند کشتی و هواپیما برای کمک به عملیات جست وجو و نجات ناپدید شدگان به منطقه اعزام کرد.
وزارت ترابری چین تاکنون در مورد اینکه چرا تمامی خدمه کشتی باربری که چینی بودند نجات یافتند، ولی خدمه کشتی دیگر که جملگی ایرانی و بنگلادشی بودند و جان خود را در این حادثه از دست دادند، اظهار نظری نکرده است.
همچنین هویت جان باختگان این حادثه تاکنون اعلام نشده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала