نتانیاهو خواستار حمایت بریتانیا از اعتراضات در ایران شد

© REUTERS / Jonathan Ernstنتانیاهو خواستار حمایت بریتانیا از اعتراضات در ایران شد
نتانیاهو خواستار حمایت بریتانیا از اعتراضات در ایران  شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در تماس تلفنی که روز جمعه با «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا داشت از او خواسته بود تا از اعتراضات در ایران حمایت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، شبکه 10 تلویزیون اسرائیل با اعلام این خبر، گزارش داد که نتانیاهو در این تماس به خانم می تاکید کرده که علنا حمایت دولت بریتانیا از معترضان خیابانی را اعلام کند.
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی در این گفت‌وگوی تلفنی به خانم می مدعی شده بود که حمایت ایران از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه باعث افزایش تنش‌ها در منطقه و هجوم موج جدیدی از پناهندگان به اروپا خواهد شد.
نخست وزیر اسرائیل همچنین ادعا کرده بود که به نفع اروپاییان است تا اجازه دهند اسرائیل مانع تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه شود.
در حالی که نتانیاهو و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علنا حمایت خود را ازناآرامی های اخیر در برخی شهرهای ایران حمایت کرده بودند اما مقامات اروپایی با موضعی معتدل‌تر از دولت ایران خواسته بودند به درخواست های معترضان گوش دهد.
از تاریخ 28 دسامبر، در شهرهای بزرگ ایران من جمله: تهران، مشهد، اصفهان و رشت، اعتراضات گسترده ای صورت گرفته است. آقای حسن روحانی رئیس جمهور ایران در واکنش به این ناآرامی ها اعلام نمود که این اعتراضات، ناشی از مشکلات داخلی در کشور و همچنین دخالت و تحریکات برخی دیگر کشورها می باشد. براساس گزارش های منتشر شده توسط رسانه های داخلی ایران، تا کنون حداقل 21 نفر در این اعتراضات جان خود را از دست داده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала