چین در نزدیکی بندر چابهار پایگاه نظامی ایجاد می کند

© AFP 2023 / Soe Than Winچین در نزدیکی بندر چابهار پایگاه نظامی ایجاد می کند
چین در نزدیکی بندر چابهار پایگاه نظامی ایجاد می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه اکونومیک تایمز از تصمیم چین برای احداث یک پایگاه نظامی در بندر «جیوانی» واقع در پاکستان و در نزدیکی بندر چابهارِ ایران خبر داد.

پاکستان یوان چین را جایگزین دلار آمریکا می کند - اسپوتنیک ایران
پاکستان یوان چین را جایگزین دلار آمریکا می کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، با تشدید تنش ها میان اسلام آباد و واشنگتن به دنبال متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریسم و قطع کمک های مالی این کشور توسط دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، امروز برخی رسانه‌ها از تصمیم چین در ساختن پایگاه نظامی در نزدیکی بندر چابهارِ ایران خبر می دهند.

به گزارش این روزنامه، اقدام پکن واکنشی به مواضع رئیس جمهور آمریکا علیه پاکستان در راستای استفاده از واحد پولی چین در تجارت دوجانبه و تأمین اعتبار معاملات پس از افزایش سرمایه گذاری های چین در پاکستان به ارزش ۵۰ میلیارد دلار بوده است.

این در حالیست که «واشنگتن تایمز» نیز اخیرا اعلام کرد که چین در رایزنی با پاکستان برای ساختن دومین پایگاه دریایی خارجی این کشور به عنوان گامی در راستای ارائه قابلیت های دریایی بزرگتر در مسیرهای راهبردی آبی است.

این پایگاه در بندر «جیوانی» (Jiwani) در نزدیکی مرز با ایران و دریای عمان بنا می‌ شود و چین بدین طریق قادر خواهد بود به آب‌ های گرم منطقه دست یابد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала