سناتور روس از تلاش آمریکا برای حمله به ایران در همه جبهه ها سخن گفت

© Sputnik / Yana Lapikova /  مراجعه به بانک تصاویر سناتور روسی از تلاش امریکا برای حمله به ایران در همه جبهه ها سخن گفت
سناتور روسی از تلاش امریکا برای حمله به ایران  در همه جبهه ها سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانتس کلینتسویتچ، معاون اول کمیته امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می کند از همه جبهه ها، از حمایت از معترضان گرفته تا لغو توافق هسته ای به ایران حمله کند و ضمنا اتحاد روسیه، ایران و ترکیه در منطقه بیش از هرچیز واشنگتن را نگران می سازد.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور روسی ضمن واکنش نشان دادن به سخنان نیکی هیلی ، نماینده امریکا در سازمان ملل گفت:" چه کسی به نماینده امریکا در سازمان ملل حق داده از طرف همه جهانیان صحبت کرده و حتی یک کشور مستقل را تهدید کند؟".
یادآور می شود نیکی هیلی به مقامات ایران هشدار داده بود که جهانیان در رابطه با حرکات اعتراضی فعلی در این کشور با دقت مراقب اقدامات آنها هستند.
فرانتس کلینتسویتچ افزود:" اکنون آمریکایی ها به فکر بر سرجای خود نشاندن ایران هستند که اخیرا مسلما نقش آفرین مهمی در خاورمیانه شده است و در نهایت هدف اصلی آمریکا از بین بردن اتحاد سه جانبه روسیه ، ایران و ترکیه است".
به عقیده سناتور روسی هیچکس در امریکا فکرنمی کند که ایران، عراق یا لیبی نیست و " برهم زدن ثبات در این کشور خاورمیانه را بطور قطعی منفجر خواهد کرد. آمریکا برای خروج ایران از حوزه حقوقی،حتی می خواهد کل دنیا را با یک تحریم یک جانبه درخصوص توافق هسته ای ارعاب کند. همه این نکات را می توان حاکی از حمله به ایران در همه جبهه ها دانست".
فرانتس کلینتسویتچ در بخش دیگری از سخنان خود ضمن شااره به تلاش امریکا برای وقوع انقلاب رنگین در ایران گفت:" هیچکدام از انقلابات رنگین برای مردم نه خوشبختی و رفاه ببار نیاورده اند و فقط حامل درد و خون بوده اند. ایران پس از انقلاب اسلامی اواخر سالهای 70 میلادی دارد تازه به خود آمده و انحرافات جدی رخ داده درآن زمان را رفع می کند و درگیری داخلی جدید می تواند پیامد های فاجعه باری برای این کشور داشته باشد. نباید برای ایران مزاحمت ایجاد کرد و این کشور با آرامش مسائل خود را حل خواهد کرد".
از تاریخ 28 دسامبر، در شهرهای بزرگ ایران من جمله: تهران، مشهد، اصفهان و رشت، اعتراضات گسترده ای صورت گرفته است. آقای حسن روحانی رئیس جمهور ایران در واکنش به این ناآرامی ها اعلام نمود که این اعتراضات، ناشی از مشکلات داخلی در کشور و همچنین دخالت و تحریکات برخی دیگر کشورها می باشد. براساس گزارش های منتشر شده توسط رسانه های داخلی ایران، تا کنون حداقل 21 نفر در این اعتراضات جان خود را از دست داده اند.
پیشتر سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امریکا را از دخالت در امور داخلی ایران برحذر داشته وواشنگتن را به بهره گرفتن از وضع فعلی در ایران برای بی اعتبار ساختن برجام متهم کرده بود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала