جنجال های حریری

© REUTERS / Mohamed Azakirجنجال های حریری
جنجال های حریری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانواده حریری، خانواده ای که پشت به پشت تبارشان به نخست وزیری رسیده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزپلاس، خانواده حریری، خانواده ای که پشت به پشت تبارشان به نخست وزیری رسیده اند.

پدر که تا لحظه مرگ نخست وزیر ماند ولی پسرش یکی دو سفر به ریاض- زادگاهش- رفت و یکباره رنگ عوض کرد و ناگهان نظرش عوض شد.

سعد حریری، شهروند بی وطن است. بیشتر از لبنان، در عربستان سعودی- کشوری که در آن به دنیا آمده و پاریس- یکی از مهم ترین شرکای تجاری اش در حرکت بوده است؛ طوری که بیشتر از لبنان در این دو کشور زندگی کرده. این سفرها به خصوص از سال 2011 بالا گرفته است. او بیشتر ثروتی را که اندوخته، مدیون سعودی ها و کار ساخت و ساز است.

ایمن حریری، در خانواده ای که همه دنبال دنیای سیاست و تجارت هستند، «آیمن» ساز دیگر می زند؛ نه این که از پول بیزار باشد و حوصله سیاست را نداشته باشد اما ترجیحش این است که در فرانسه بچرخد، خوش بگذراند و کلکسیون عجیبش را سر و سامان بدهد.

بهیه حریری، خواهر رفیق حریری و عمه سعد از اول یک معلم بود و از دانشگاه ترتیب معلم هم فارغ التحصیل شده بود اما بعدتر با ورود به پارلمان مملکت و دست آخر نشستن بر کرسی وزارت آموزش و پرورش کشور برای خودش کبکبه و دبدبه ای به هم زد.

هند حریری، کوچک ترین فرزند خانواده حریری و خواهر سعد، زن دیگری در این خاندان ثروتمند است که هرچند از جوان ترین میلیاردرهای جهان رتبه بندی شده اما تمام قدرتش را از پشت پرده دارد. او حدود یک میلیارد دلار ثروت دارد، بخشی از رسانه ها، سیستم بانکی و حمل و نقل کشور در اختیارش است. او از آدم های عجیب خانواده هم هست، چرا؟ خودسر است، یکی از کارهای خودسرانه اش این که با بادیگاردش ازدواج کرد که کاری کم سابقه در این خاندان قدرتمند بود.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала