سکوت مرموز "شاهزاده تاریکی" درباره ناآرامی های ایران

© AP Photo / Carolyn Kasterسکوت مرموز"شاهزاده تاریکی" درباره ناآرامی های ایران
سکوت مرموزشاهزاده تاریکی درباره ناآرامی های ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«ایندیپندنت» در گزارشی با عنوان «چرا مایکل داندریا، مسئول امور ایران در سازمان سیا، درباره اعتراضات اخیر در این کشور سکوت در پیش گرفته است» نوشت آیا فردی که مسئول عملیات ایران در آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است، بهره ای از حوادث اخیر در ایران نمی برد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران ،پایگاه اینترنتی «ایندیپندنت» افزود به طور قطع وی از حوادث ایران بهره برده است ، زیرا وظیفه او چنین حکم می کند. اما او چرا سکوت در پیش گرفته است؟ در حالی که ایران به صورت معمول در حال مطرح کردن توطئه آمریکایی ها است، رسانه های آمریکا و همچنین رسانه های ما در این باره، حتی یک بار هم به نام یک مقام اطلاعاتی آمریکایی اشاره نکرده اند که شش ماه پیش توسط دولت ترامپ انتخاب شد تا مسئولیت عملیات ایران در سازمان سیا را برعهده بگیرد.
این موضوع بسیار عجیب است. «نیویورک تایمز» در ماه ژوئن گذشته، چهره بسیار خوبی از مایکل داندریا که به "شاهزاده تاریکی" معروف است، به نمایش گذاشت. شمار زیادی از فیلم های منتشر شده در سازمان سیا، از رویکردی شدیدتر در قبال عملیات مخفیانه تحت ریاست «مایک پومپئو» حکایت دارند. در این روزنامه اشاره شده بود که "ایران، یکی از سخت ترین اهداف سیا" است.
اکنون، چالش اجرای دیدگاه های رئیس جمهور ترامپ به عهده داندریا نهاده شده است؛ احتمالا، هیچ مقام دیگری در سازمان سیا، مسئولیت بیشتری در مقایسه با او درباره تضعیف القاعده برعهده نداشته است. ترامپ، جنگ طلبان شورای امنیت ملی را که خواهان مهار کردن ایران و ایجاد تغییر رژیم در این کشور هستند، به کار گماشته است.
روزنامه نیویورک تایمز نوشت در سال های پس از حملات یازدهم سپتامبر، داندریا "به شدت سرگرم برنامه بازداشت ها و بازجویی ها بود که به شکنجه شماری از زندانیان منتهی شد." سنای آمریکا نیز در سال 2014 میلادی، این اقدامات را غیرانسانی و بی اثر خواند.
داندریا در سال 2006 به سمت ریاست مرکز ضد تروریستی سازمان سیا گمارده شد و عوامل تحت مدیریت وی، نقشی اساسی را در سال 2008 میلادی در کشتن عماد مغنیه از مقامات عالی حزب الله ایفا کردند. داندریا همچنین نقشی عمده در حملات پهپادها در مرز پاکستان و افغانستان داشت.
وی از دشمنان سرسخت ایران و همچنین سوریه است. اما این موضوع بسیار عجیب است که تاکنون و در ماه های اخیر، سخن چندانی از وی نشنیده ایم.

از تاریخ 28 دسامبر، در شهرهای بزرگ ایران من جمله: تهران، مشهد، اصفهان و رشت، اعتراضات گسترده ای صورت گرفته است. آقای حسن روحانی رئیس جمهور ایران در واکنش به این ناآرامی ها اعلام نمود که این اعتراضات، ناشی از مشکلات داخلی در کشور و همچنین دخالت و تحریکات برخی دیگر کشورها می باشد. براساس گزارش های منتشر شده توسط رسانه های داخلی ایران، تا کنون حداقل 21 نفر در این اعتراضات جان خود را از دست داده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала