اورشلیم موضوعی برای معامله نیست

© AFP 2023 / THOMAS COEXاورشلیم موضوعی برای معامله نیست
اورشلیم موضوعی برای معامله نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده محمود عباس، رهبر منطقه خود مختار فلسطین درپاسخ به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، گفت: اورشلیم موضوعی برای تجارت نیست.

به گزارش اسپوتنیک، نبیل ابو رودینا، نماینده رهبر منطقه خود مختار فلسطین در پاسخ به تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای متوقف ساختن کمک مالی به فلسطینی ها، گفت: «اورشلیم موضوعی برای تجارت نیست».

پیشتر ترامپ در توییتر خود نوشت که فلسطین در مذاکرات صلح با اسرائیل علاقمند نیست و در این رابطه مسئله "صدها میلیون دلار در سال" مطرح شده است.

ابو رودینا در بیانیه ای  گفت: «اورشلیم و زیارتگاه های آن نمی توانند با طلا یا نقره مبادله شوند.

وی افزود که صلح و مذاکرات واقعی بر مبنای قانونی صورت می گیرد که منجر به ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با سرمایه آن در شرق بیت المقدس می شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала