مذاکرات اسرائیل با ده کشور برای انتقال سفارت به اورشلیم

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر مذاکرات اسرائیل به ده کشور برای انتقال سفارت به اورشلیم
مذاکرات اسرائیل به ده کشور برای انتقال سفارت به اورشلیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل مذاکراتی را با بیش از ده کشور در خصوص مسئله ی به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال پایتخت از تل آویو به این شهر را انجام می دهد

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه اسرائیل در این باره اطلاع داد.
وی در مصاحبه ای با تلویزیون اسرائیل گفت: " کشورهایی در تمامی قاره ها هستند. من می توانم بگویم که سخن در خصوص بیش از ده کشور است و ما در وزارت امور خارجه با هر کدام ازآنها گفتگو می کنیم."
به گفته معاون وزیر امور خارجه اسرائیل برخی از این کشورها در اروپا قرار دارند.
وی دقیقا نگفت که چه کشورهایی مورد نظر هستند اما بیانیه رئیس پارلمان رومانی را به یاد آورد که پیشتر اعلام کرده بود ، مقامات کشورش " به طور جدی" در خصوص انتقال سفارت به اورشلیم می اندیشند.
این مقام در مصاحبه ای با روزنامه " هارتس" خاطر نشان کرد که مذاکرات با هدف به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل است و جابه جایی فوری سفارت از تل آویو مطرح نیست.
این روزنامه نوشت " بر اساس ارزیابی های دیپلمات های اسرائیلی گوندوراس به احتمال زیاد یکی از کشورهاییست که به دنبال آمریکا و گواتمالا سفارت خود را منتقل خواهد کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала