حریری: استعفای من تحت فشار مقامات عربستان صورت گرفت

© AFP 2023 / ANWAR AMROسعد حریری نخست وزیر لبنلن
سعد حریری نخست وزیر لبنلن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز از استعفای نخست وزیر لبنان تحت فشار دولت عربستان خبر داد.

نخست وزیر لبنان استعفا کرد - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر لبنان استعفا داد
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می نویسد که در دومین روز حضور سعد حریری در عربستان سعودی، صبح زود مقامات این کشور وی را احضار کردند.
به نقل از نیویورک تایمز ، مقامات امنیتی عربستان سعودی نخست وزیر لبنان را بازداشت کردند و ضمن توهین، وی را تحت فشار قرار دادند. نیروهای امنیتی تلفن همراه وی را ضبط کرده و تنها به یک محافظ حریری اجازه همراهی وی را دادند.
به گفته این روزنامه، مقامات سعودی، سعد حریری نخست وزیر لبنان را مجبور کردن با حضور در مقابل دوربین های تلویزیونی، بیانیه از پیش نوشته شده مقامات سعودی را در مورد استعفای خود را بخواند.
رسانه های لبنان این بیانیه سعد حریری نخست وزیر این کشور را مشکوک خواندند. میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز از پذیرش استعفای حریری خودداری کرد.
گزارش شده است که پس از گذشت چنئ ساعت سعد حریری توانست با رئیس جمهور لبنان ارتباط برقرا کند که طی این تماس "میشل عون" متوجه شد که حریری تحت فشار قرار داشته و آزادانه نمی تواند صحبت کند. از این رو مقامات لبنانی تلاش خود را برای متقاعد کردن سیاستمداران غربی که حریری در بازداشت بسر می برد را آغاز کردند.
براساس گزارش نیویورک تایمز، سعد حریری نخست وزیر لبنان طی این مدت در حصر خانگی قرار داشته و اجازه دیدار با همسر و فرزندانش را نداشته است.
این روزنامه می نویسد؛ این اقدام به خواست "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان برای مبارزه با اقدامات ایران در منطقه صورت گرفته است.
اشاره شده که مقامات سعودی از دیدار حریری با مقامات ایرانی اظهار نارضایتی کرده بودند.
سعد حریری نخست وزیر لبنان در اواخر ماه نوامبر پس از استعفای ناگهانی خود در ریاض به لبنان بازگشت و پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان اعلام کرد که استعفای خود را به آینده موکول خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала