اعلام بی طرفی آمریکا در موضوع فلسطین از طرف نیکی هیلی

© AFP 2023 / Nicholas Kammاعلام بی طرفی آمریکا در موضوع فلسطین از طرف نیکی هیلی
اعلام بی طرفی آمریکا در موضوع فلسطین از طرف نیکی هیلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکی هیلی ، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن دفاع از مواضع دولت ایالات متحده در خصوص اورشلیم ادعا نمود که دولت دونالد ترامپ در خصوص فلسطین ، بی طرف است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه پیشنهادی اورشلیم، برگزار شد.
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در این جلسه سخنرانی کرد.وی بیان داشت: من در این شورا وقت اعضای شورای امنیت را درباره صحبت درباره پایتخت یک کشور نمی‌گیرم.
نیکی هیلی از قطعنامه قبلی شورای امنیت سازمان ملل در خصوص محکومیت شهرک سازی‌های اسرائیل که با رای ممتنع دولت قبلی آمریکا تصویب شد، به شدت انتقاد نمود.
او با دفاع از مواضع دولت آمریکا در قبال اورشلیم ادعا کرده که دولت دونالد ترامپ در موضوع فلسطین، موضع بیطرفانه دارد».
اظهارات هیلی را می‌توان تایید گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی و بین‌المللی درباره احتمال وتوی قطعنامه پیشنهادی مصر درباره وضعیت بیت‌المقدس خواند؛ قطعنامه‌ای که دیگر اعضای شورای امنیت همراهی خود را با آن اعلام کرده‌اند.
نماینده مصر در سازمان ملل در این نشست از «اقدام یکجانبه» درباره به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل انتقاد کرد و چنین اقداماتی را «مغایر با قوانین بین‌المللی» خواند.
وی از همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست به قطعنامه پیشنهادی مصر درباره مخالفت با به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رای مثبت دهند تا به گفته او امکان حصول به راهکار دو دولتی وجود داشته باشد.
چهارده عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی رای مثبت دادند اما آمریکا با وتو، مانع از تصویب آن در شورای امنیت شد. این قطعنامه با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت می‌کرد.
نماینده آمریکا با دفاع از اقدام آمریکا در وتوی این طرح، مدعی شده که وتوی مذکور مطابق با قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت بوده است.
هیلی افزود که «اورشلیم(بیت‌المقدس) پایتخت اسرائیل بوده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала