فلسطين تغيير در مرزهای 1967 را نخواهد پذيرفت

© AFP 2023 / Jack Guezتغییر در مرزهای 1967 در فلسطین ممکن نیست
تغییر در مرزهای 1967 در فلسطین ممکن نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: در پاسخ به سخنان کاخ سفید در مورد دیوار ندبه فلسطین هیچ تغییرى در مرزهای عنوان شده در مذاکرات 1967 را امکانپذیر نمیداند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین "نبیل ابوردینه" در پاسخ به ادعای کاخ سفید که گفته دیوار ندبه با توافق احتمالی جزئی از اسرائیل خواهد بود گفته: مرزهای فلسطین شامل کرانه باختری، نوار غزه، و قدس شرقی است که در سال 1967 به توافق رسیده و هر گونه تغییر از نظر فلسطین مردود است.

آمریکا: دیوار ندبه بخش از اسرائیل است - اسپوتنیک ایران
آمریکا: دیوار ندبه بخشی از اسرائیل است

ونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала