ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ دنیا

© AFP 2023 / ALAIN JOCARDثروتمندترین ورزشکاران تاریخ دنیا
ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ دنیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله آمریکایی فوربس فهرستی از ثروتمندترین ورزشکاران دنیا را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در جدیدترین فهرست منتشر شده از سوی مجله فوربس، ستاره های سرشناس NBA و گلف حرفه ای آمریکا گوی سبقت را از همه ربوده و ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ لقب گرفتند.

در این فهرست مایکل جردن ستاره سابق بسکتبال حرفه ای آمریکا همچنان با درآمد رویایی در صدر جدول ایستاده است. یک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون دلار درآمدی است که فوربس برای این ستاره بسکتبال آمریکا در نظر گرفته است تا او ثروتمندترین و در عین حال پردرآمدترین ورزشکار جهان لقب بگیرد.

این درآمدها شامل جوایز، حقوق و دستمزد همچنین درآمد حاصل از قراردادهای تبلیغاتی تنظیم شده برای این چهره سرشناس تا تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۷ بوده که در این فهرست محاسبه شده است. مایکل جردن به تازگی ۹۰ درصد سهام باشگاه بسکتبال شارلوت را به ارزش ۷۸۰ میلیون دلار خریداری کرده تا بیزینس او در ورزش همه نگاه ها را به خود معطوف کرده باشد.

نکته جالب این که در میان ۱۰ ورزشکار پردرآمد دنیا از میان سوپراستارهای فوتبال دنیا تنها دیوید بکهام بازنشسته در جایگاه هشتم ایستاده و خبری از دو مرد رویایی این روزهای رئال و بارسا در میان ۱۰ نفر اول نیست. کریس رونالدو از رئال مادرید با ۷۲۵ میلیون دلار در ردیف ۱۲ این فهرست قرار گرفته و لیونل مسی هم با ۶۰۰ میلیون دلار در ردیف ۱۶ ایستاده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала