اردوغان: از دست رفتن اورشلیم به معنی از دست دادن مکه است

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان: از دست رفتن اورشلیم به معنی از دست دادن مکه است
اردوغان: از دست رفتن اورشلیم به معنی از دست دادن مکه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد؛ از دست دادن اورشلیم به از دست دادن مکه و مدینه منجر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در باره به رسمیت رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی رئس جمهور آمریکا گفت: از دست دادن اورشلیم به معنای از دست دادن مکه و مدینه است.
بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان شامگاه جمعه در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: اگر قدس را از دست دهیم، مدینه را از دست خواهیم داد و اگر مدینه را از دست دهیم، مکه را از دست خواهیم داد و اگر مکه از دست رود، کعبه از دست خواهد رفت.
وی که در جریان مراسم افتتاح اولین خط مترو بدون راهبر استانبول سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت که تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد شهر قدس زنگ خطر برای توطئه‌های جدید علیه جهان اسلام است.
پیش از این اردوغان اعلام کرده بود که به رسمیت شتاختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی رئیس جمهوری آمریکا بمبی است که به سمت خاورمیانه پرتاب شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала