عضو انصارالله یمن: با موشک های ایرانی عربستان را ویران می کردیم

© AP Photo / Hani Mohammedعضو انصارالله یمن: با موشک های ایرانی عربستان ویران می کردیم
عضو انصارالله یمن: با موشک های ایرانی عربستان ویران می کردیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه در یمن هیچ سلاح ایرانی وجود ندارد، گفت: اگر ما موشک‌های ایران را داشتیم، وضعیت به گونه دیگری رقم می‌خورد و شاهد مهاجرت دسته جمعی از شهرهای عربستان بودیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سید صادق الشرفی عضو جنبش أنصارالله یمن اظهار داشت: موشک هایی که درحال حاضر در دست یمنی هاست، مدتهاست که در یمن وجود دارد. این توان داخلی یمنی ها بوده است که توانسته اند موشک های خود را پیشرفته سازی کنند. از این پس نیز روند پیشرفته سازی موشک ها ادامه پیدا خواهد کرد تا این موشک ها بتوانند اهداف خطرناک تری از دشمن را هدف قرار دهند. این حق ملت یمن است. آمریکایی ها حق اعتراض به این مسأله را ندارند.

وی در باره اتهامات امارات و آمریکایی ها علیه ایران گفت: اماراتی ها در حالی اتهامات تسلیحاتی به ایران وارد می کنند که اساسا در یمن سلاح ایرانی وجود ندارد. در یمن، سلاح های یمنی وجود دارد از دیدگاه ما نباید از امارات به عنوان یک دولت عربی نام برد. رژیم آل نهیان، یک رژیم عبری است نه عربی. امارات امروز درست همان مواضعی را اعلام می کند که پیشتر آمریکایی ها علیه ایران اعلام کرده بودند.

سید صادق الشرفی افزود: اگر از سلاح های ایران برخوردار بودیم، متجاوزان سعودی می دیدند که شهرهایشان به لرزه درآمده است. اگر موشک های جمهوری اسلامی ایران را در اختیار داشتیم، بلایی بر سر سعودیها و متحدان آن می آوردیم که شهرهایشان شاهد مهاجرت دسته جمعی باشد.

الشرفی گفت: موشک های یمن از این پس نیز با قدرت بیشتری شلیک خواهند شد و حتی شاید محل سکونت شاهزادگان در امارات و عربستان را نیز هدف قرار دهند مقامات ائتلاف متجاوز سعودی در ماه اول تجاوز نظامی به ملت یمن مدعی شده بودند که بیش از ۶۰ درصد از قدرت موشکی نیروهای یمنی نابود شده است و دیگر هیچ مجالی برای نگرانی از اقدامات احتمالی نیروهای یمنی وجود ندارد. لذا ائتلاف سعودی امروز از پیشرفته بودن موشک های یمنی غافلگیر شده است. هرچقدر که بیشتر از زمان جنگ سپری می شود و جنگ بیشتر به طول می انجامد، موشک های یمنی نیز به همان میزان پیشرفته تر می شود. این مسأله تعجب آنها را برانگیخته است.

وی افزود: از این پس نیز حملات موشکی یمنی ها ادامه خواهد داشت. موشک ها از این پس نیز با قدرت بیشتری شلیک خواهند شد و حتی شاید محل سکونت شاهزادگان در امارات و عربستان را نیز هدف قرار دهند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала