دوش گرفتن در فصل زمستان

© REUTERS / Amit Daveدوش گرفتن
دوش گرفتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهترین موقع برای دوش گرفتن چه زمانی از روز است؟

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تحقیقات انجام شده، در روزهای گرم تابستان که هوا رطوبت ملایمی دارد، در صورتی که روزی چند بار دوش بگیرید پوست به احتمال فراوان دچار خشکی نخواهد شد. بنابراین دلیلی ندارد که بین یک دوش ساده در صبح یا شب انتخاب شود و صبح یا شب و یا هر وقت دیگر می توان از دوش گرفتن لذت برد.

مایکل گرندنر، مدیر پروژه تحقیقاتی خواب و سلامت در دانشگاه آریزونا در این باره گفت:«دوش صبحگاهی می تواند به شما کمک کند که خواب آلودگی را برطرف کرده و سرحال بیایید در حالی که دوش گرفتن شبانه می تواند بخش آرامش بخش مقدمات قبل از خواب باشد».

دمای درونی بدن انسان معمولاً در هنگام غروب کاهش پیدا می کند و در هنگام خواب نیز در سطح پایینی باقی می ماند. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان خواب توصیه می کنند که در حد امکان از فعالیت های فیزیکی شبانه خودداری کرده و یا دستکم با شدت بسیار کمتری نسبت به روز به این امر مبادرت ورزید زیرا فعالیت فیزیکی، دمای درونی بدن را بالا می برد. بدین ترتیب فعالیت شبانه با بالا بردن دمای بدن باعث می شود که خواب آلودگی و متعاقباً زمان به خواب رفتن به تعویق بیفتد.

در طول زمستان به طور ویژه وقتی که رطوبت هوا کاهش پیدا می کند، خشکی پوست به مشکلی بزرگ تری تبدیل خواهد شد. با محدود کردن خود به یک بار یا حتی چند روز یک بار دوش گرفتن در طول روز می توانید این مشکل را حل کنید. علاوه بر این استفاده از کرم های مرطوب کننده پس از دوش گرفتن نیز می تواند مانع از خشک شدن پوست گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала