کمبود زنان دردسری برای کشورها

© REUTERS / Stringerدر 11 کشور جهان کمبود زنان دردسر آفریده است
در 11  کشور جهان کمبود زنان دردسر آفریده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در 11 کشور جهان کمبود زنان دردسر آفریده است.

به گزارش اسپوتنیک  با استناد به اخبار رسانه ای، 11 کشور در جهان وجود دارند که کم بودن تعداد زنان، برای مردان آن دردسرساز شده است.

در کشور نروژ که کشور نسبتاً کم جمعیت و کوچکی است، تعداد مردان 120000 نفر بیش از زنان است و دولت نیز نمی داند که چه روشی را برای کاهش این اختلاف جنسیتی به کار گیرد.

در ایسلند به طور متوسط برای هر 100 زن 104 مرد وجود دارد.

در کانادا، تعداد مردان 250000 نفر بیش از زنان است. یکی از دلایل اصلی این شکاف جنستی این است که زنان کانادایی برای کار به کشورهای دیگر رفته و ترجیح می دهند همانجا بمانند.

در قبرس، علیرغم ورود بی رویه مهاجران به کشور قبرس، هنوز هم تعداد زنان در این کشور بسیار کمتر از مردان است.

در چین، پرجمعیت ترین کشور جهان تعداد مردان 34 میلیون بیشتر از تعداد زنان است.

در فنلاند، بر اساس آمارهای رسمی، 256000 مرد بین 25 تا 54 سال نامزد یا همسر ندارند.

زنان ایتالیایی به ندرت به خانه داری علاقه دارند و بدین ترتیب اکثر آن ها به دنبال داشتن کار خارج از خانه هستند. همچنین زنان جوان این کشور برای کار و درس خواندن به کشورهای دیگر مسافرت می کنند. از اینرو مردان ایتالیایی نیز با این دردسر مواجه هستند.

شکاف جنسیتی در سوئد، بیشتر به خاطر سیل مهاجران و آوارگانی است که در سال های اخیر به این کشور آمده اند. بر اساس آمارهای دولتی، در حال حاضر تعداد مردان این کشور 15000 نفر بیش از زنان است.

در هند، در سنین زیر 24 سال، به ازای هر 110 مرد 100 زن وجود دارد. این شکاف جنسیتی وقتی با جمعیت یک میلیاردی این کشور در نظر گرفته شود بسیار نگران کننده تر است.

در سوییس نیز تعداد زنان کمتر از مردان است و علت اصلی این شکاف نیز سیل مهاجرت به این کشور اعلام شده است.

 

در بریتانیا، زنان هیچ کمبود خاصی نسبت به مردها ندارند و به آن باور هم ندارند. به همین دلیل داشتن کار و مسافرت به کشورهای دیگر برای تحصیل و کار کردن برای زنان بریتانیایی موضوعی عادیست که این امر باعث بر هم خوردن توازن بین جمعیت مرد و زن در این کشور شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала