تظاهرات اعتراضی در بیروت+ویدئو

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر تظاهرات اعتراضی در مقابل سفارت آمریکا در بیروت
تظاهرات اعتراضی در مقابل سفارت آمریکا در بیروت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تظاهرات اعتراضی در مقابل سفارت آمریکا در بیروت برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، هزاران لبنانی و فلسطینی در مقابل سفارت آمریکا در بیروت دست به تظاهرات زدند تا خشم خود نسبت به تصمیم دونالد ترامپ در رابطه با اورشلیم را ابراز کنند.  تظاهرکنندگان به «اسپوتنیک» گفتند که اورشلیم  شهرعربی  باقی می ماند و مسأله فلسطین — بدون وابستگی به اقدامات رئیس جمهور آمریکا موضوع اصلی برای جهان عرب باقی خواهد ماند.

یکی از رهبران حزب «حاره الشعب» به اسپوتنیک گفت که «آمریکا  به سیاست تهاجی خود علیه جهان عرب ادامه می دهد. تصمیم مربوط به انتقال سفارت به اورشلیم و شناسایی آن به عنوان پایتخت اسرائیل —در حکم حمله خصومت آمیز جدید علیه اعراب است که با اعلان جنگ یکسان می باشد».

علی فیصل عضو دفتر سیاسی حزب «جبهه دمکراتیک آزادیبخش فلسطین» به اسپوتنیک گفت «اورشلیم، دارایی آمریکا نیست که بتوان آن را به اسرائیل هدیه کرد. ما تصمیم ترامپ را اعلان جنگ به فلسطینی ها می دانیم.  این جنایت قرن است که در قالب نقشه های سلب هر نوع آزادی از فلسطینی ها به نفع اسرائیلی ها انجام می شود. تصمیم کشورهایی که با این نوع اقدامات آمریکا مخالفت می کنند برای ما مهم است. فدراسیون روسیه یکی از آن کشورهاست که به رعایت قوانین بین المللی فرامی خواند و از حقوق فلسطینی ها حمایت می کند».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала