یمن: جنگ جدید یا پایان جنگ قبلی؟

© AFP 2023 / STRINGERیمن: جنگ جدید یا پایان جنگ قبلی؟
یمن: جنگ جدید یا پایان جنگ قبلی؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگر سیاسی یمنی ابوبکر بازیب به اسپوتنیک گفت: پس از ترور رئیس جمهور سابق یمن علی عبدالله صالح طرفین درگیر به یک راه حل صلح آمیز نزدیک شده بودند ولی از آنجاییکه برای رفتن به سمت نتیجه بهتر فشار کافی وجود نداشت، بنابراین وضعیت به همان صورت قبل باقی ماند.

به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگر سیاسی یمنی ابوبکر بازیب به اسپوتنیک گفت: پس از ترور رئیس جمهور سابق یمن علی عبدالله صالح طرفین درگیر به یک راه حل صلح آمیز نزدیک شده بودند ولی از آنجاییکه برای رفتن به سمت نتیجه بهتر فشار کافی وجود نداشت، بنابراین وضعیت به همان صورت قبل باقی ماند.

ابوبکر بازیب ادامه داد: عملا بعد از مرگ رییس جمهور سابق یمن، آمریکا اعلام کرد اورشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت می شناسد و سفارت خود در اسراییل را به اورشلیم انتقال می دهد. این حرکت باعث ایجاد تشدید در کشورهای عربی گردید و برای یمن می تواند نتیجه بسیار نگران کننده ای داشته باشد و می تواند منجر به درگیری های جدید در منطقه شده و خبری وحشتناک برای یمن خسته از جنگ باشد.

احمد البحری یکی از رهبران حزب الحق یمن به اسپوتنیک گفت که ائتلاف عرب هیچ انتخاب دیگری جز پایان دادن به جنگ در یمن ندارد و متجاوزان متقاعد شدند که نه عملیات نظامی و نه محاصره اقتصادی نتیجه نمی دهد. مرگ صالح، آخرین کارت و پروژه آنها ثابت کرد که اهداف آنها در یمن شکست خورده است. آنها باید شرایط واقعی امروز را بپذیرند، تجاوز را متوقف کنند و به دنبال راه حل مسالمت آمیز برای درگیری در یمن باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала