روابط محکم خانوادگی

© Sputnik / Sergey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر تحکیم خانواده
تحکیم خانواده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان روابط محکم خانوادگی را با عشق در نگاه اول مقایسه کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «لایو ساینس»، تحقیقات روانشاسان اروپایی نشان داد که عشق در نگاه اول وجود ندارد و احساسات مرتبط با آن، فقط یک نوع کشش جنسی است و نشانه روابط محکم خانوادگی نیست.

فلوریان ژوک از دانشگاه زوریخ سوئیس و همکاران او از بریتانیا، به این نتیجه رسیدندکه «همه با عشق در نگاه اول آشنا هستند اما هیچکس از نقطه نظر علمی به تحقیق در باره آن نپرداخته است. ما سعی کردیم با نظارت بر رفتار عاشقان در لحظه اولین نگاه بپردازیم.  معلوم شد این نوع احساسات، با عشق پرشور و با نزدیکی معنوی و یا وفاداری زوجین به یکدیگر و یا کشش جنسی مرتبط نبوده است».

یکی از مهمترین معماهای بشریت با این نکته در ارتباط است که چرا آدم ها بر خلاف اکثر پستانداران از شیوه تکاملی زندگی پیروی می کنند.  دلیل این نوع سبک زندگی می تواند —ضرورت  دفاع از بچه ها و وجود مادربزرگ باشد که نقش مهمی در مفید بودن سبک زندگی تکاملی ایفا کردند و حتی می توان ظاهر شدن ابزار کار را یکی دیگر از این عوامل  دانست.

تا کنون مشخص نشده است که کدام بخش مغز و هورمون ها عامل اصلی شکل گیری ارتباط بین زوجین است  و چه چیزی باعث تحکیم ارتباط آنها می شود.

 

بهرحال به عقیده ژوک، عشق در نگاه اول وجود ندارد و این فقط نوعی ابزار روانی است که به آدم ها کمک می کند  خود را فریب بدهند و روابط موجود را محکم تر سازند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала