سکه قدیمی، مدرک نماینده اسرائیل در سازمان ملل + عکس

© REUTERS / Mike Segarسکه قدیمی مدرک نماینده اسرائیل در سازمان ملل + عکس
سکه قدیمی مدرک نماینده اسرائیل در سازمان ملل + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده اسرائیل در سازمان ملل برای اثبات یهودی بودن اورشلیم یک سکه قدیمی را از جیبش خارج کرد و آن را به حاضران نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت درباره موضع جدید آمریکا درباره اورشلیم، یک سکه به اصطلاح تاریخی را از جیبش خارج کرد و آن را به عنوان شاهدی بر یهودی بودن اورشلیم به حاضران نشان داد.

وی همچنین تصمیم آمریکا را نقطه عطفی برای اسرائیل برشمرد و گفت: دونالد ترامپ این شجاعت را داشت که شهری که همیشه پایتخت اسرائیل بوده و خواهد بود را به رسمیت بشناسد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала